به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا و به نقل از خانه ملت ، محمد بیرانوندی  با بیان اینکه برای ایجاد تغییر در نظام آموزشی در ابتدا باید فرهنگ متناسب با این تغییر در خانواده‌ها ایجاد شود، گفت: برای موفقیت در هر کاری باید سهم تبلیغات را نیز در آن در نظر گرفت تا بتوان با اطلاعات پیش […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا و به نقل از خانه ملت ،

محمد بیرانوندی  با بیان اینکه برای ایجاد تغییر در نظام آموزشی در ابتدا باید فرهنگ متناسب با این تغییر در خانواده‌ها ایجاد شود، گفت: برای موفقیت در هر کاری باید سهم تبلیغات را نیز در آن در نظر گرفت تا بتوان با اطلاعات پیش زمینه‌ای که به افراد داده می‌شود پذیرش تغییر را برای آنها ممکن کرد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی افزود: برای موفقیت در ایجاد تغییرات در نظام آموزشی پس از فضاسازی و ایجاد فرهنگ مناسب باید به زمان اجرایی شدن آن نیز توجه کرد؛ به طور مثال اگر چه حذف آزمون سمپاد و تیزهوشان اقدامی علمی و منطقی بود اما در زمان درستی مطرح نشد به همین دلیل با آن مخالفت‌های بسیاری انجام گرفت.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش باید برای موفقیت در ایجاد تغییرات در نظام آموزشی از ظرفیت دستگاه‌هایی مانند مجلس نیز استفاده کند چرا که از یک سو می‌تواند با مشورت با نمایندگان تغییرات مناسب‌تری ایجاد کند و از سوی دیگر نمایندگان نیز می‌توانند از جایگاه خود برای آشنایی و معرفی تغییرات به خانواده‌ها استفاده کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش برای ایجاد تغییرات در نظام آموزشی باید خانواده‌ها را با خود همراه سازد، خاطرنشان کرد: در صورتی که تغییری بدون آگاهی و ارائه اطلاعات درست به والدین در مدارس ایجاد شود مسلما موجی از انتقادات و مقاومت‌ها در برابر آموزش و پرورش ایجاد می‌شود و در برخی موارد این وزارتخانه نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در بیشتر موارد آموزش و پرورش برای ایجاد تغییرات ناچار است سنت‌شکنی کند بنابراین باید در ابتدا بستر آن را ایجاد کند و سپس به دنبال تغییرات باشد.