به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، چند روزی است که می شنویم رانندگان خودروهای سنگین در شهرستان اعتصاب کرده اند . سعی کردیم با برخی مسئولان مرتبط در شهرستان مصاحبه ای داشته باشیم ولی متاسفانه پاسخ منفی شنیدیم لذا با حضور در پایانه حمل و نقل کالای شهرستان با رییس انجمن صنفی کامیون داران […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،

چند روزی است که می شنویم رانندگان خودروهای سنگین در شهرستان اعتصاب کرده اند . سعی کردیم با برخی مسئولان مرتبط در شهرستان مصاحبه ای داشته باشیم ولی متاسفانه پاسخ منفی شنیدیم لذا با حضور در پایانه حمل و نقل کالای شهرستان با رییس انجمن صنفی کامیون داران شهرستان مبارکه به گفتگو نشستیم .

حبیب‌اله حقانی گفت : مبارکه یک شهرستان درجه 1 حمل و نقل می باشد که دارای بیش از 80 شرکت حمل و نقل و 5000 دستگاه کامیون که بعضاً خود مالک و خود راننده است و دارای یک پایانه خصوصی و سالن اعلام بار می باشد . رییس انجمن صنفی کامیون داران شهرستان مبارکه افزود رانندگان ما اعتصاب نکرده اند بلکه نسبت به شرایط کاری خود اعتراض دارند لذا ، این دو مقوله از هم تفکیک شود . مشکل رانندگان در شهرستان حل شد ، طبق توافقی که با مدیر کل سازمان حمل و نقل داشتیم مشکل کرایه رانندگان حل شد و در جلسه ای که با رییس شرکت ها داشتیم تعرفه اصلاح شد و بر روی اعلام بار باربری ها گذاشتیم و در روز دوشنبه و سه شنبه  هم با تعرفه جدید حمل بار صورت گرفت .

وی افزود یکی از مشکلاتی که در شهرستان وجود دارد بارهای انباری است ، امروز ما در اعلام بار 300بار داریم و به فرض مثال 150بار در کل کشور  و 150بار در شهرستان خالی می شود نتیجه این بود که باری که در شهرستان خالی می شود ماشین هایی از خارج استان بار را با حداقل کرایه حمل می کنند که این مشکل برطرف شد .

حقانی افزود مشکل بیمه هم این است که دولت یارانه را از روی بیمه رانندگان برداشت و کسانی که جدیدا وارد چرخه می شدند بیمه آنها بر اساس بیمه آزاد محاسبه می شد . این موضوع باعث اعتراض رانندگان شد چون اگر این روند تا آخر سال ادامه پیدا می کرد قطعا شامل حال همه می شد و باید بیمه آزاد پرداخت می کردند .

رییس انجمن صنفی کامیون داران شهرستان مبارکه افزود یکی از خواسته های دیگر رانندگان لغو نصب سامانه سپهتن بود که کابین برای راننده یک حریم خصوصی می باشد و با نصب این سامانه حریم خصوصی راننده به خطر می افتد .

نصب سامانه سپهتن یعنی راننده بیشتر از 9 ساعت نمی تواند رانندگی کند آیا راننده بعد از 9 ساعت رانندگی  یک محل امنی باید داشته باشد که بتواند 15 ساعت استراحت کند و بعد به مسیر ادامه بدهد ؛

آیا برای راننده به صرفه خواهد بود که با این حجم اندک کار دو راننده با یک ماشین کار کنند هزینه حقوق ، خوراک ، بیمه راننده ای که اضافه می شود و نمی شود هم یک راننده کار کند و وقتی 9 ساعتش تمام شد استراحت کند

کجا باید استراحت کند ؟؟ آیا محلی در نظر گرفته شده است .

مکانیزم هایی که یدک کش آن مشخص نیست امروز یک راننده تانک حمل می کند روز دیگر ترانزیت

خواسته راننده ها این است که کارت هوشمند ها تفکیک شود که راننده بسته به نیازش کارت خود را دریافت کند .

بنده تشکر ویژه دارم از مدیرکل سازمان حمل و نقل که درایتی به خرج دادند و قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد بحث تعرفه کرایه را در شهرستان حل کردند  اجازه اصلاح تعرفه را نیز به ما دادند و ما تعرفه را افزایش دادیم

تشکر می کنم از سرپرست فرمانداری شهرستان و اعضاء کمیته حمل و نقل شهرستان که به بهترین شکل ممکن جواب ما را دادند .