فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،

مهدی معصوم‌بیگی صبح امروز در مراسم رونمایی از اکتشافات کالای قاچاق و مواد مخدر در قرارگاه عملیاتی «اقدام و عمل» با بیان اینکه نیروی انتظامی با توانمندی‌های موجود به دنبال ارتقای نظم و امنیت عمومی است، گفت: نام‌گذاری سال 1397 با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» نیروی انتظامی را بر آن داشت تا مبارزه با کالای قاچاق را در اولویت کار خود قرار دهد.

وی افزود: مبارزه با موارد مخدر و پیشگیری از سرقت و کشف جرم در الویت های بعدی این مجموعه در طرحی با نام مرصاد 2 قرار می گیرد.

به گفته وی، سه راهبرد و 12 اولویت در فرماندهی نیروی انتظامی تعریف شده که یکی از آن‌ها مبارزه با قاچاق کالاست.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ابراز کرد: توقیف 42 خودرو و دستگیری بیش از یک هزار قاچاقچی و کشف دو هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر از مهمترین اقدامات پلیس در دو ماه اخیر است.

وی اضافه کرد: شناسایی و برخورد با 9 باند تهیه و توزیع مواد مخدر هم از دیگر اقدام های این مجموعه در راستای فعال شدن طرح 2 است.

معصوم بیگی تصریح کرد: بیش از شش هزار و 500 کیلوگرم مواد مخدر در مدت دو ماه گذشته کشف شده است که افزایش 2.5 برابری کشف را نسبت به مدت مشابه نشان می دهد و این موضوع پیام مهمی برای هوشیاری اغلب خانواده‌ها دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کشفیات با هزینه ای بیش از هشت میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است، ادامه داد: 80 تیم عملیاتی مجهز تمام ورودی‌های استان را در حوزه قاچاق کالا رصد کردند و این مقدار هزینه از کشفیات به دست آمد.

وی در ادامه با اشاره به تجهیز لباس‌های ماموران عملیاتی در منطقه به دوربین های مناسب، گفت: تعدادی از مأمورین عملیاتی از این دوربین‌های البسه استفاده می‌کنند و در مراحل بعدی برآنیم تا پایان سال لباس‌های همه مأموران عملیاتی را به این دوربین‌ها مجهز کنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: نیروی انتظامی راه‌اندازی این دوربین‌ها را برای استانداردسازی رفتار مأموران ضروری است و در این موضوع کمک زیادی به سرعت در عملیات می‌کند.

معصوم بیگی در ادامه بیان کرد: کوادکوپترهایی برای کشف و شناسایی قاچاقچیان عملیات در کوره‌راه‌ها کمک بسیاری می‌کند و باعث می‌شود عملیات با سرعت بیشتری انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بالغ بر 140 میلیارد تومان اموال مسروقه مردم کشف و به صاحبان آن مسترد شد.

معصوم‌بیگی در ادامه با بیان اینکه روزه‌خواری عملی غیراخلاقی است، بیان کرد: روزه خواری خلاف عرف جامعه و جرم است و اگر روزه‌خواری در ملأ عام رخ دهد تبعات دارد.

انتهای پیام / صاحب نیوز