رییس اداره اوقاف مبارکه در گفت‌وگو با مبارکه‌نا اعلام کرد:

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه صبح امروز در گفت‌وگو با مبارکه‌نا تصریح کرد: طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فرودین ماه سال جاری در قالب قرائت دعای توسل در لحظه تحول سال نو، قرائت زیارت جامعه کبیره به مناسبت شب وفات امام هادی (ع)، پخش بیانات رهبر معظم انقلاب و سایر برنامه‌های متنوع فرهنگی در بقاع متبرک شهرستان در حال برگزاری است.

علی مبشری بابیان اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری برای هشتمین سال است که اجرا می‌شود، گفت: هدف از اجرای طرح آرامش بهاری تبدیل‌شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است که به‌روز بودن برنامه‌های اوقاف در طرح آرامش بهاری یکی از ضرورت‌ها است.

وی بابیان اینکه در شهرستان مبارکه ۱۱ بقعه و امامزاده در بخش‌های مختلف برنامه دارد، اظهار کرد: تمامی بقاع متبرک شهرستان آماده پذیرایی از زائران و مجاوران دوستداران اهل‌بیت (ع) است و طرح آرامش بهاری در بقاع متبرک و شاخص شهرستان در حال برگزاری است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه با تأکید بر اینکه اجرای طرح آرامش بهاری، ظرفیت و بستر مناسبی را برای نشر فرهنگ قرآنی و دینی در بین شهروندان و مسافران نوروزی فراهم کرده است، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه سعی کرده است برنامه‌هایی را در بقاع متبرکه برای سال‌تحویل تدارک ببیند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌هایی که در بقاع متبرکه اجرا می‌شود باید مناسب با نیاز و خواست مردم باشد، اظهار کرد: در بقاع سعی شده علاوه بر کارهای فرهنگی مباحثی همچون پاسخگویی به شبهات دینی و شرعی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، مشاوره مذهبی، ازدواج و تحصیلی و … اجرا می‌شود.

مبشری اهداف برپایی خیمه‌های معرفت را کاهش آسیب‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت معنوی امامزادگان عنوان و بیان کرد: خیمه معرفت شامل غرفه‌های دینی، عفاف و حجاب، حضور مشاوران و مبلغان خواهر و برادر از شهرستان قم و برنامه‌های جذاب برای جوانان و نوجوانان همچون قرآن بخوان و جایزه‌بگیر، مسابقه نقاشی و… ‌شود.

وی با اشاره به برپایی هفت‌سین ملی و قرآنی در امامزادگان و بقاع متبرکه، عنوان کرد: طرحی با عنوان هفت‌سین در امامزادگان فعال حاضر در طرح آرامش بهاری با عنوان هفت‌سین سلام قرآنی و هفت‌سین ملی اجراشده که زائران بتوانند با چینش این هفت‌سین‌ها عکس یادگاری با آن بگیرند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه بابیان اینکه طرح آرامش بهاری در بیش از ۲۲۰ امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر استان اصفهان برگزار می‌شود، ادامه داد: ۱۱ بقعه متبرکه در شهرستان مبارکه میزبان طرح نوروزی آرامش بهاری هستند.

وی با اشاره به اینکه امامزاده‌ها با توجه به موقعیت و فضایشان و اسکان مسافران طبقه‌بندی‌شده‌اند، گفت: امامزاده عزالدین محمد (ع) در شهرستان مبارکه جز بقاع ویژه قرارگرفته که یکی از افتخارات شهرستان است و در سطح استان تعداد کمی از امامزاده‌ها در سطح ویژه قرارگرفته‌اند.

مبشری اظهار کرد: امامزاده سلیمان (ع) شهر دیزیچه در سطح یک، امامزاده حلمیه خاتون (س) کرکوند در سطح دو و امامزادگان منظر خاتون (س) روستای کوشکچه، شعبان (ع) اراضی و نصرالدین محمد‌ (ع) دیزیچه در سطح سه قرار گرفتند.

وی بابیان اینکه غرفه «همه واقف باشیم» در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه در خیمه معرفت است، تصریح کرد: این غرفه با حضور کارشناسان وقف در جوار امامزادگان شاخص برگزار خواهد شد و هدف اصلی آن نیز آشنایی مردم از تأثیرات وقف در زندگی دنیوی و اخروی‌شان است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه با اشاره به مصادف شدن روز طبیعت با روز وفات حضرت زینب (س) گفت: تمهیدات سخنرانی مذهبی، بیان احکام، ویژه‌برنامه وفات حضرت زینب (ع) و برنامه‌های فرهنگی متنوع برای کسانی که روز طبیعت را در جوار بقاع متبرکه اندیشیده شده است.

انتهای پیام/