نماینده مبارکه ضمن حمایت از طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان»؛

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در گفت‌وگو با مبارکه‌نا بابیان اینکه اگر طرح «اعاده اموال نامشروع» به نتیجه نهایی برسد و مقابله با فساد به‌صورت کاملاً صحیح انجام شود، اعتماد مردم به‌نظام و انقلاب چند برابر می‌شود، اظهار کرد: البته رسانه‌ها و مردم نیز باید از این طرح حمایت کنند.

زهرا سعیدی با اشاره به اینکه یک سری از مسئولان به استناد موقعیت شغلی اموالی را به دست آورده‌اند، گفت: یک کمیته‌ای هفت‌نفره تشکیل شود که این اموال این مسئولان را بررسی کنند و اگر سند شفافیت برای اینکه این اموال از کجا تأمین‌شده باشد، باید به بیت‌المال برگردانده شود.

وی افزود: موضوع مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که مردم این انتظار را دارند که با شفافیت بدانند مسئولانشان ازنظر اقتصادی کجا بودند و به کجا رسیدند.

نماینده مبارکه بابیان اینکه همه مسئولان در ایران صورت مستقیم و غیرمستقیم بارأی مردم انتخاب می‌شوند و این حق مردم است که بدانند مسئولان کجا بودند و به کجا رسیدند، خاطرنشان کرد: هر کس چه نماینده مجلس و چه نماینده دولت باشد، قدرت را مردم به او داده‌اند و بارأی مردم انتخاب می‌شوند و کسی را که مردم انتخاب می‌کنند و قدرتی را به کسی می‌دهند، مسلماً باید این مسئول بداند و اعلام کند که از کجا بود و به کجا رسید.

وی با تأکید بر اینکه موارد و اموال نامشروع اعاده شده به بیت‌المال باید صرف حل بحران‌های کشور که در حال تبدیل به ابر بحران است، شود، بیان کرد: معضل و مشکل کنونی ما موضوع اشتغال دهه شصتی‌ها و دهه هفتادی‌هاست که متأسفانه این تبدیل به یک معضل شده است و همه مسئولان و به‌ویژه مسئولان اجرایی باید گزارش دهند که اگر قدمی برداشتند، آن قدم برای اشتغال چه بوده است.

سعیدی بابیان اینکه متأسفانه برخی‌ها در توزیع منابع، منافع خودشان را در نظر گرفتند، افزود: مسئولان از رأی مردم به این پست‌ها می‌رسند و این شایسته نیست که در این پست‌ها به مردم خیانت شود و مسئولان قرار نیست به استناد موقعیت شغلی‌شان فراتر از مردم باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه همه منابع باید به‌طور یکسان و عادلانه در کشور تقسیم شود و ما محکم ایستاده‌ایم و از این طرح دفاع می‌کنیم، گفت: کسی انتظار معجزه از مسئولی ندارد، اما مسلماً انتظار پیشرفت وجود دارد، به نظر من باید طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به بیت‌المال هرچه سریع‌تر و باقوت و قدرت تمام این طرح پیاده و اجرا شود و محکم پای آن ایستاده‌ایم.

انتهای پیام/