حجت الاسلام گرجی در مبارکه مطرح کرد:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، جشن میلاد دختر پیامبر اسلام(ص)، حضرت زهرا(س)، عصر امروز توسط عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مبارکه، در مجتمع الزهرا(س) شهر مبارکه برگزار شد.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه و دانشگاه در این مراسم با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: حضرت مهدی(عج) الگوی خود را حضرت زهرا(س) معرفی می کند و در قرآن در خصوص حضرت فاطمه و پنج تن آل عبا(ع) آیات زیادی وارد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی گرجی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد ولایت را درک کند باید حضرت زهرا(س) را بشناسد، گفت: خداوند به ملائک فرمود، نور فاطمه زهرا(س) از نورمن است و این نور در آسمان خود قرار دادم و از عظمت خود خلق کردم.

وی افزود: فاطمه زهرا(س) موقعیتی دارد که امامان می گویند ما بر مردم حجت هستیم و فاطمه زهرا حجت برما است.

کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه متأسفانه اجحافی نسبت به معرفی شخصیت حضرت زینب(س) صورت گرفته است، گفت: شخصیت حضرت زینب(س) با حماسه، آزادگی، حلم و بردباری و معنویت گره خورده است، اما برخی ها آگاهی ندارند.

وی ادامه داد: من نگرانم که همین اتفاق در مورد حضرت زهرا(س) نیز رخ دهد و چهره‌ای از ایشان به نسل جوان و آیندگان معرفی شود که با واقعیت شخصیت سراسر نورانی و معنوی ایشان مطابقت نداشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه همین مطالب مختصری که به دست ما رسیده، توانسته منشأ ایجاد بینش توحیدی و الهی در زندگی مسلمانان باشد، خاطرنشان کرد: باید حضرت را همان‌گونه که به واقع هست، برای نسل جوان تبیین و نباید چهره ائمه اطهار را غمگین معرفی کرد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) بیان کرد: حضرت زهرا(س) مانند خورشیدی در خانه می درخشید و این نشان می دهد که ارزش زن در خانواده تا چه حد ارزشمند است و حضرت زهرا(س) یک الگو بسیار خوب برای زنان و مردان ما هستند.

انتهای پیام/