با حضور مادر ٢ شهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، مراسم افتتاح رسمی شبکه ایران کالا با حضور رئیس رسانه ملی ، وزیر صنعت و معدن و چهره های سرشناسی در حوزه فرهنگ و اقتصاد در سالن همایش های سازمان صداوسیما برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم که اجرای آن را مرتضی حیدری برعهده داشت، علی عسکری در سخنانی درباره لزوم شکل‌گیری این شبکه گفت: در چند سال گذشته مقام معظم رهبری گفتمان انقلابی و اقتصاد مقاومتی را پیش‌رو ایجاد کردند که در اصل مقاومت شدن اقتصاد ما در مقابل دشمنی دشمنان بود که نظریه‌ای بسیار پیشرفته است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال معرفی کردند. رسانه ملی در تمامی برنامه‌های خود موضوع اقتصاد مقاومتی را در نظر دارد اما باید یک کار جهادگونه و ابتکار عمل را نیز در رأس کارهایش انجام می‌دادیم.

رئیس سازمان صداوسیما در ادامه بیان داشت: در ادامه همین تصمیمات دیدیم که بیشترین تولید و اشتغال توأمان در صنایع کوچک وجود دارد. لذا تصمیم گرفتیم برای معرفی کالای ایرانی شبکه ایران کالا را ایجاد کنیم. چرا که شرکت‌های بزرگ توانایی سیاست‌‌های بازرگانی و تبلیغات را دارند اما صنایع کوچک و دانش‌بنیان که توانایی کمی در این بخش دارند آسیب می‌بینند و ما برای حمایت از این صنایع کوچک چنین شبکه‌ای را تأسیس کردیم.

عسگری در ادامه صحبت‌های خود گفت: رسانه ملی در حقیقت برای کارآفرینان صنایع کوچک نقش پادرمیانی را بازی کرد. صنایع کوچک وابسته و دانش‌بنیان بسیار مهم هستند چرا که زودتر از دیگر صنایع از طرح به تولید می‌رسند. آنها اشتغالزاتر از صنایع بزرگتر بوده و توانایی رقابت جهانی‌شان بیشتر است. در سال گذشته به صنایع بزرگ کمک کردیم و به صنایعی که از متخصصان ایرانی شغلی تولید می‌کنند سهمی از آنتن داده و برای‌شان به صورت رایگان تبلیغ کردیم و در این بین چند هزار کارخانه کوچک ثبت‌نام کردند که در حال حاضر تبلیغ‌های آنها را از تلویزیون مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: شما زیبایی‌ها و توانمندی‌های ملت ایران را در بین این آگهی‌ها می‌بینید اما حجم این صنایع کوچک بسیار زیاد و چیزی حدود 80 هزار صنایع است که شبکه‌های تلویزیونی گنجایش تبلغی برای این صنایع را نداشت بنابراین تصمیم گرفتیم شبکه‌ای مجزا برای آن طراحی کنیم کار پیچیده‌ای است که امشب قرار است این شبکه به صورت رسمی افتتاح شود.

ادامه دارد…

این شبکه در تاریخ 4 اسفندماه 1395 در مراسمی با حضور احمد شهریاری (معاون منابع مالی و سرمایه انسانی سازمان صداوسیما) و اردشیر زابلی زاده (مدیریت شبکه)، پخش آزمایشی خود را آغاز نمود و اکنون پس از یک سال حمایت رسانه‌ای از تولید ملی، رسماً افتتاح خواهد شد.

شبکه تلویزیونی «ایران کالا» با حضور رئیس رسانه ملی، مسئولان بلند پایه دولتی، بازرگانان و کارآفرینان برگزیده کشوری، مسئولان ارشد اصناف، ورزشکاران برگزیده و هنرمندان پیشکسوت در مراسمی در مرکز همایش‌های صداوسیما در حال برگزاری است.

در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه جنبی با حضور نمایندگان معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، مرکز توسعه تجارت، ستاد اقتصاد مقاومتی، سازمان صنایع کوچک، بنیاد ملی نخبگان، سازمان فنی و حرفه ای برگزار می شود. در این نمایشگاه، دستاوردهای گروه‌های مختلف علمی، صنعتی و خدماتی در معرض بازدید قرار خواهد گرفت.

شبکه تلویزیونی ایران کالا طی 12 ماه گذشته به منظور حمایت از تولید و خدمات ایرانی، جذب حداکثری مخاطبان و دستیابی به اهداف و مأموریت‌های تعیین شده، برنامه های متنوعی در قالب های مستند، ترکیبی، پویانمایی و اطلاع رسانی تولید کرده است.

در یکسال گذشته برنامه‎های این شبکه به صورت 16 ساعت در روز، از ساعت 7 لغایت 23 در حال پخش بوده و علاوه‎بر دریافت برروی کانال 28 گیرنده‎های دیجیتال، از طریق ماهواره‌های بدر (فرکانس 11881، عمودی، SR 27500) و اینتل ست 902 (فرکانس 11555، افقی، SR 30000) نیز قابل دریافت است.

از مهمترین برنامه های در حال پخش شبکه می توان به «خبرآگهی»، «بارکد» و «پایش پلاس» اشاره کرد.

انتهای پیام/ فارس