بیش از دو هزار و  ۵۰۰ مبارکه‌ای در مسابقه کتاب‌خوانی «سلام بر ابراهیم» شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، آزمون کتبی مسابقه کتاب‌خوانی «سلام بر ابراهیم» امروز و هم‌زمان در مسجد جامع شهر مبارکه و پنج شهر شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جلال نوری عصر امروز در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت‌وگو با مبارکه‌نا تصریح کرد: شهید ابراهیم هادی یک الگوی بسیار مناسب برای اقشار مختلف جامعه از جوانان و نسل جدید است.

معاون تربیت آموزش سپاه شهرستان مبارکه بابیان اینکه به همین منظور کتاب «سلام بر ابراهیم» نیز باقیمت مناسب تهیه شد و در اختیار مردم شهرستان قرار گرفت، گفت: شش هزار نفر در این مسابقه ثبت‌نام کردند و بیش از دو هزار و 500 نفر در این آزمون شرکت کردند و این آمون هم‌زمان باهم در شش شهر شهرستان مبارکه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به ۱۱۰ نفر از برگزیدگان نیز جوایز نفیس اهدا خواهد شد، افزود: ۱۰ کمک‌هزینه سفر به کربلا، ۱۰ کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس و ۹۰ جایزه نفیس از طرف سپاه شهرستان مبارکه در روز ۲۳ اسفند، روز حماسه و ایثار مردم شهرستان به برندگان این مسابقه اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام نوری با تأکید بر اینکه ثبت‌نام برای حضور در این مسابقه و توزیع کتاب «سلام بر ابراهیم» از اوایل آذرماه آغازشده بود، اظهار کرد: علاقه‌مندان از اکثر روستاها و شهرهای سطح شهرستان در این مسابقه بزرگ شرکت کردند.

وی بابیان اینکه آشنایی بیشتر مردم و به‌خصوص نسل جوان با رشادت‌های شهیدان یکی از اهداف اصلی برگزاری این مسابقه بود، عنوان کرد: از اهداف دیگر برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی سلام بر ابراهیم، می‌توان به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و آشنایی با سیره شهدا و معرفی یک الگوی مناسب برای مردم شهرستان مبارکه اشاره کرد.

معاون تربیت آموزش سپاه شهرستان مبارکه با اشاره به اینکه بسیج یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و فرهنگ ایثار و شهادت است، تشریح کرد: مطالعه یکی از مناسب‌ترین راه‌های غنی‌سازی و بهره‌جویی از اوقات فراغت است و باید از این ظرفیت در سطح شهرستان به نحو احسن استفاده شود.

 

کتاب «سلام بر ابراهیم» در قالب زندگینامه‌ای مختصر و ۶۹ خاطره درباره شهید بزرگوار و مفقودالاثر منتشرشده که حاصل بیش از ۵۰ مصاحبه از خانواده، یاران و دوستان شهید ابراهیم هادی است.

شهید ابراهیم هادی در اول اردیبهشت ۱۳۳۶، پا به این عرصه خاکی‌نهاد و در ۲۲ بهمن ۱۳۶۱ در منطقه فکه به آرزوی خود یعنی شهادت اما در گمنامی، دست‌یافت.

انتهای پیام/