رییس اداره اوقاف مبارکه در گفت‌وگو با مبارکه‌نا تشریح کرد:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، علی مبشری در گفت‌وگو با مبارکه‌نا اشاره به اجرای طرح «مهر تندرستی» در مبارکه، تصریح کرد: یکی از وظایفی که بر عهده سازمان اوقاف اجرای امینانه نیات واقفان است که در زمینه‌های مختلف اجرای می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه بابیان اینکه طرح مهر تندرستی برای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش برای پنجمین سال پیاپی به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار اجرا می‌شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی سازمان اوقاف برای اجرای متمرکز و یکپارچه نیات موقوفات، طرح «مهر تندرستی» برای کمک به بیماران نیازمند اجرا و از درآمد موقوفات برای حوزه دارو، درمان و مساعدت به بیماران نیازمند هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح باهدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در زمینه دارو و درمان و سلامت، با رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف اجرا می‌شود، بیان کرد: شناسایی افراد نیازمند، مطابق نیات واقفان و بهره‌مندی از اجرای نیت، ایجاد وحدت رویه برای اجرای امینانه نیات واقفان و نظام‌مند کردن آن بخشی از اهداف طرح مهر تندرستی است.

مبشری با تأکید بر حوزه سلامت و بهداشت و درمان و با توجه به بیماری‌های نوظهور و ناتوانی‌های افراد در تأمین هزینه‌های درمان اظهار کرد: ترغیب، تشویق و جذب خیرین در امر کمک به بیماران نیازمند و تأمین هزینه‌های درمانی آن‌ها و گسترش وقف تجهیزات پزشکی موردنیاز مراکز درمانی وقفی و خیریه بخش دیگری از اهداف این طرح است.

وی با اشاره به اینکه واقفان خیراندیش موقوفاتی را با نیت تأمین هزینه‌های دارو و درمان، پیشگیری از بیماری نیازمندان، خرید تجهیزات پزشکی و موضوعات مرتبط وقف کرده‌اند، ادامه داد: اوقاف در قالب این طرح حمایت‌ها و کمک‌های نقدی و غیر نقدی را برای تأمین بخشی از هزینه‌هایی که برای تأمین دارو، درمان و بستری جامعه هدف از قبیل ایتام و بی‌سرپرستان بیمار و نیازمندان مستمند احتیاج است، پرداخت می‌کند.

رییس اوقاف و امور خیریه مبارکه بابیان اینکه یکی از اجرای امینانه نیات واقفان که در شهرستان مبارکه صورت گرفته اجرای طرح مهر تندرستی است، خاطرنشان کرد: فرد خیری به نام محمدعلی خویی در سال ۱۳۶۳ مِلکی را با نیت مصرف درمانگاه و تعمیرات مرکز درمانی خولنجان وقف کردند.

وی اضافه کرد: اوقاف بر اساس اجرای امینانه نیات واقفان، این موقوفه به اجرا واگذار می‌کند و از اجاره‌ای که وصول می‌شود، وظیفه اجرای نیت می‌کنیم که این طرح هرساله در شهرستان را اجرا می‌شود.

مبشری بابیان اینکه امسال از درآمدی که داشتیم، یک‌میلیون و ۷۲ هزار تومان، به درمانگاه خولنجان مراجعه و امکاناتی که نیاز دارند و در توان موقوفه بود را تهیه کردیم، خاطرنشان کرد: دو دستگاه فشارسنج و یک دستگاه ترالی اکسیژن که توسط اداره اوقاف از نخل این موقوفه خریداری و به این مرکز درمانی اهدا شد.

انتهای پیام/