«جشن مردمی انقلاب»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، راهپيمايی يوم‌الله 22 بهمن 1396 از لحظاتی پيش به طور رسمی در تهران آغاز شد.

بر اساس اعلام اداره کل رسانه‌های خارجی، 125 خبرنگار و عوامل خبری از هفتاد و یک رسانه منطقه‌ای و بین‌المللی وابسته به 24 کشور جهان، سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در مسیرهای راهپیمایی و میدان آزادی پوشش خبری خواهند داد.

همچنین بیش از 150 نماینده مقیم خبری رسانه‌های خارجی با استفاده از خروجی خبرگزاری‌های داخلی و خبرنگاران اعزامی خود به محل مراسم، این رویداد عظیم را از دفترهای خود در جمهوری اسلامی ایران مخابره خواهند کرد.

پوشش خبری راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی

روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد: صدها هزار نفر در تهران سالگرد پیروزی انقلاب را جشن گرفتند. ایران برای دهن‌کجی به غرب، موشک بالستیک دو هزار کیلومتری خود را نیز به نمایش گذاشت.

پوشش خبری راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی+ تصاویر

پایگاه اینترنتی خبری العهد لبنان حضور گسترده و میلیونی ملت ایران را در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، «توفان انسانی» توصیف کرد.
العهد با انتشار عکس‌هایی از راهپیمایی افزود: ده‌ها هزار ایرانی با آغاز سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در استان‌های مختلف ایران به خیابان‌ها آمدند. مهم‌ترین جشن‌های انقلاب، در تهران پایتخت ایران بود که جمعیت زیادی در میدان آزادی جمع شده بودند.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از رسانه‌های ایران گزارش داد میلیون‌ها نفر در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب شرکت کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: میلیون‌ها ایرانی روز یکشنبه به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ راهپیمایی کردند. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی، پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند. تظاهرکنندگان همچنین تصویر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را که خودداری‌اش در تأیید دوباره توافق هسته‌ای ایران با جهان، ایرانی‌ها را آزرده است، آتش زدند.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد: روحانی در سالگرد انقلاب در جمع صد‌ها هزار شهروند تهرانی از توطئه‌های آمریکا و اسرائیل علیه ایران انتقاد کرد.

پوشش خبری راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی+ تصاویر

خبرنگار روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در ایران گوشه‌هایی از حماسه حضور مردم تهران در جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب را در صفحه توئیتر خود به تصویر کشید.

پوشش خبری راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی+ تصاویر

 

شبکه تلویزیونی «راشا تودی» روسیه حضور حماسی مردم در جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب را به صورت زنده پوشش داد.

پوشش خبری راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی+ تصاویر

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ مراسم باشکوه ۲۲ بهمن را بازتاب داد و تصاویری از راهپیمایی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را پخش کرد.

این شبکه فرانسوی گزارش داد: امروز صبح جمعیت گسترده‌ای از مردم تهران به خیابان‌ها آمدند تا مراسم سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند. حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور، نیز در این مراسم سخنرانی کرد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز گزارش داد: حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز یکشنبه اعلام کرد کشورش در حمایت از متحدان خود در زمینه مبارزه با تروریسم موفق شد و پیروزی بزرگی در سوریه محقق کرد.

شبکه تلویزیونی المنار لبنان راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن ماه و سخنرانی حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، را به صورت مستقیم پخش کرد.

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از خبرنگار خود در تهران اعلام کرد: راهپیمایی مردمی در ایران به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در تهران و شهرهای مختلف ایران آغاز شده است.

خبرنگار المیادین مستقر در میدان آزادی با این شبکه درباره راهپیمایی امروز صحبت کرد.

همچنین مردم کارگیل در کشمیر هند همزمان با بیست و دوم بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با چراغانی معابر و خانه های خود پیروزی انقلاب را جشن گرفتند. مردم دوستدار انقلاب اسلامی در کارگیل دیشب با حضور در خیابان ها و سر دادن شعارهای انقلابی از جمله، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی با مردم ایران اسلامی در برگزاری جشن های انقلاب همراه شدند. همچنین کارگیلی ها با سر دادن «لبیک یا خامنه‌ای» با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند.

منطقه کارگیل در کشمیر و شمالی‌ترین نقطه هند بیش از چهارده هزار کیلومتر مربع وسعت و حدود 140 هزار نفر جمعیت دارد. مردم این منطقه از دوستداران انقلاب و ایران اسلامی به شمار می روند و همه روزه در ایام الله دهه فجر جشن های پیروزی انقلاب را با شکوه برگزار می کنند.

پوشش خبری راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی

پایگاه خبری النشره با بازتاب راهپیمایی گسترده ملت ایران نوشت: راهپیمایی میلیونی در تهران و تمامی شهرهای ایران به مناسبت جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب در 11 فوریه 1979 ( 22 بهمن 1357) آغاز شد.

این پایگاه همچنین اعلام کرد این راهپیمایی‌ در 10 مسیر اصلی که به میدان آزادی در غرب پایتخت ایران منتهی می شود، انجام خواهد شد و قرار است حسن روحانی (رئیس‌جمهور ایران) به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در این مراسم سخنرانی کند.

پوشش خبری راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی

شبکه تلویزیونی الاتجاه عراق در خبری فوری ضمن پخش تصاویری از راهپیمایی با شکوه 22 بهمن ماه در تهران اعلام کرد: مردم ایران در راهپیمایی میلیونی به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمده‌اند و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر داده اند.

پایگاه العرب الیوم نیز با پوشش مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن از حضور مسئولان و سران نظامی ایران در این مراسم سخن گفت.

پوشش خبری راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی

خبرگزاری ترند آذربایجان نیز با بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در ایران، از حضور گسترده ایرانی ها در این مراسم در سراسر کشور در سالگرد انقلاب 1979 (1357 شمسی) خبر داد. این خبرگزاری نوشت: شبکه های تلویزیونی تصاویر زنده ای را از شهرهای مختلف سراسر ایران مخابره کرده اند که در آن حضور راهپیمایان در سالگرد انقلاب اسلامی این کشور را نشان می دهد.

پوشش خبری راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی+ تصاویر

شبکه خبری ای بی سی نیوز آمریکا گزارش داد ایرانی‌ها تنها چند هفته پس از وقوع برخی اغتشاشات در این کشور، خیابان‌ها را به مناسبت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب به لرزه درآوردند.

این شبکه همچنین اعلام کرد راهپیمایان امروز در تهران شعارهایی علیه آمریکا و اسرائیل سر دادند.

پوشش خبری راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی+ تصاویر

پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست نیز با پوشش خبری راهپیمایی 22 بهمن در ایران نوشت: صدها هزار نفر در حال تجمع در میدان مرکزی آزادی هستند؛ جایی که قرار است حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در برابر جمعیت سخنانی کند.

پوشش خبری راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی+ تصاویر

جشن سی و نهمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در استان هرات افغانستان برگزار شد. در این مراسم که با حضور شخصیت های سیاسی، فرهنگی، مقامات و علمای استان هرات برگزار شد «محمد آصف رحیمی» استاندار هرات گفت:  پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) سبب بیداری امت اسلامی شد و ملت و دولت ایران به دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی نایل شدند.

خبرگزاری شین‌هوا چین گزارش داد صدها هزار ایرانی در شهرهای مختلف برای شرکت در جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خود مانند سیل به خیابان‌ها آمدند.

پوشش خبری راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی+ تصاویر

شبکه روسیا الیوم نیز با پوشش خبر راهپیمایی 22 بهمن، نوشت: ایران موشک بالستیک جدیدی را در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت. این شبکه اعلام کرد نیروی هوافضای سپاه ایران موشکی از نوع «قدر F» با برد 2000 کیلومتر در برابر شرکت کنندگان در سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت.

پوشش خبری راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی+ تصاویر

پایگاه خبری نیشن پاکستان با پوشش مراسم راهپیمایی ایران اعلام کرد: میلیون‌ها ایرانی امروز، یکشنبه در سراسر کشورشان در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 ( 1357 شمسی) به خیابان‌ها آمدند.

خبرگزاری سانای سوریه نیز با پوشش مراسم راهپیمایی بیست و دوم بهمن نوشت: «راهپیمایی های میلیونی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی؛ روحانی: طرح های تقسیم کشورهای منطقه با شکست مواجه شده است.»

این خبرگزاری همچنین به نقل از علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نوشت: انقلاب ملت ایران به رهبری امام خمینی تحولی مهم را در ایران و منطقه شکل داد و اثری بزرگ را در مسیر آن برجای گذاشت.

پوشش خبری راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی+ تصاویر

 

انتهای پیام/