عضو خبرگان رهبری:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) که در مدرسه علمیه صدر بازار برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری مجالس عزاداری و روضه اهل بیت (ع) مصداق بارز تعظیم شعائر است.

وی با بیان اینکه تعظیم شعائر به معنی  آن است که در دل بانی ها و شرکت کنندگان تقوا وجود دارد، گفت: در روایتی آمده است که اگر کسی عمل کامل خالص خود را به سمت خداوند بفرستد، خداوند افضل عنایت و توجه خود را شامل آن فرد میکند.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: چون درآستانه ایام الله دهه فجر هستیم بیان کنم، صاحب اول و آخر انقلاب اسلامی ایران امام زمان (عج) است، این فرموده را بارها از زبان رهبر معظم انقلاب به نقل از امام راحل در مجالس خصوصی شنیده ام، پس نگران انقلاب و سرنوشت آن نباشید، بلکه مسلمین باید نگران انجام وظیفه خود در قبال انقلاب باشند.

وی افزود: بدانید و آگاه باشید که امام زمان (عج) بر لحظه لحظه زندگی مومنین و شیعیان و همه مردم جهان نظر و اشرافیت دارند و هرگز مومنین خود را تنها نمی گذارند، پس شایسته است که ما خود را به امام زمان خویش نزدیک کنیم.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: چه بسیار خطرات و انحرافاتی که خود بدان آگاه نبوده ایم و امام زمان (عج) از ما دور ساخته اند، اگر خود را تحت عنایت و ولایت اهل بیت و خاصه امام زمان (عج) خویش قرار دهیم، هیچ قدرتی نمی تواند به ما تعرض و جسارت کند.

وی ادامه داد: در این عرصه یک طلبه باید اتصال بیشتری به امام زمان خویش داشته باشد، مردم هنگامی که طلبه و یک روحانی را می بینند باید رنگ خدایی و امام زمانی را در چهره او مشاهده کنند.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم در شرایط حاضر، پیروی کردن از سیره اهل بیت (ع) و آموختن صفات آنها است، پاکی و ترک گناه از جمله صفاتی است که مومنین باید از اهل بیت فرا بگیرند و عمل کنند.

وی با تاکید براینکه روح حوزه های علمیه پاکی و زهد است و این وجه تمایز حوزه های علمیه با دیگر مراکز آموزشی و علمی است، گفت: دروس حوزه های علمیه باید به نحوی باشد که طلبه را از انجام گناه، دروغ گفتن، غیبت کردن و حتی مکروهات دور سازد.

استاد حوزه اذعان کرد: طلاب و روحانیون با افتخار اعلام می کنند که جیره خوار امام زمان (عج) هستند، لذا باید در مسیر ترک گناه و حرکت به سمت عصمت تلاش کنند، نخستین مرحله برای ترک گناه، افزایش معرفت نسبت به مصلحت واجبات و مفسده های گناه وکارحرام است.

وی بیان کرد: تلاش برای دور شدن از فکر گناه در راه ترک گناه بسیار حائز اهمیت است، چرا که امیر المومنین (ع) می فرماید اگر انسان در سرازیری فکرگناه قرار گرفت، به سمت انجام گناه سوق داده می شود.

عضو خبرگان رهبری متذکر شد: متوسل شدن به اهل بیت، تقویت اراده، برگزیدن رفیق و استاد خوب همگی برای نایل شدن به ترک گناه موثر است و باید رعایت شود، انتخاب رفیق خوب در هدایت انسان حائز اهمیت بوده و در روایات براین امر تاکید شده است.

انتهای پیام/مباحث