اولین نشست خبری استاندار اصفهان:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، محسن مهرعلیزاده پیش از ظهر امروز در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با ابراز خرسندی از حضور در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از غنائم هر دولت، ملت و مردم در هر جامعه جاری و ساری بودن جریان صحیح و شفاف اطلاعات در آن است.

اولین نشست خبری استاندار جدید اصفهان بعد از 80 روز!

استاندار اصفهان، با اشاره به گذشت حدود 80 روز فعالیت در استانداری اصفهان، اظهار کرد: این تأخیر در نشست خبری را نظر به اهمال‌کاری ندانید بلکه علاقه داشتم به یک جمع‌بندی در مسائل استان برسم و حرفی برای گفتن وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه، اولویت‌های اساسی استان طبق مطالعاتی که در مورد آن‌ها داشت آب، اشتغال و محیط‌ زیست است،‌گفت: مسائل دیگر هم در اطراف این مسائل هستند که شاید کمتر اهمیت نداشته باشند ولی سه اولویت پراهمیت استان را این موارد می دانیم.

مهرعلیزاده با اشاره به شعار «کار، کار و کار» خود گفت: هر کس، گروه و گرایش سیاسی اگر بخواهند غیر از مسئله کار برای مردم را ملاک قرار بدهند کار اشتباهی را می‌کنند چراکه نظام، رهبری و دولت بر مسئله کار، اشتغال، معیشت آسان برای مردم و ایجاد امکانات رشد و تعالی در جامعه تأکیددارند.

برای احیای زاینده‌رود نباید دست روی دست گذاشت

استاندار اصفهان، با بیان اینکه یک‌سوم وقت خود را بر سر مسئله آب استان و احیای زاینده‌رود سپری کردم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کم‌بارشی ها و کمبود منابع آبی وجود دارد ولی ایجاب می‌کند مدیریت استان برای هر شرایطی برنامه‌ریزی داشته باشد و نباید دست روی دست هم بگذاریم.،

وی با اشاره به فعالیت‌های خوب زرگر پور در مدت مسئولیت خود به‌عنوان استاندار اصفهان، گفت: وی متخصص مدیریت آب بودند اما باید گفت در ادامه کارهای نکرده بسیار هنوز وجود دارد و ضروری‌ترین کار که نباید لحظه‌ای از آن غفلت کرد با ایجاد هر چه سریع‌تر سد تونل سوم کوهرنگ بتوان 250 میلیون مترمکعب، به زاینده‌رود اضافه کرد.

* احتمال شروع اجرای پروژه سد تونل سوم کوهرنگ تا پایان سال

مهرعلیزاده اظهار کرد: جلسات متعدد با پیمانکار این پروژه برگزارشده تا مقدمات کار چگونه انجام شود و با جلسه‌ای که در تهران برگزار خواهد شد، اجرای پروژه به‌زودی در زمستان کلید می خورد.

یک‌سوم آب استان در اصفهان مصرف می‌شود

استاندار اصفهان به‌ضرورت ساماندهی مسیر رودخانه، مصرف بهینه در ابعاد مختلف و استفاده از پساب‌های تصفیه‌شده در صنعت به‌جای آب تازه در صنعت اشاره کرد و ‌ گفت: مصرف آب در اصفهان بالا است و بیش از 327 میلیون مترمکعب آب در سال از 900 میلیون مترمکعب ورودی آب زاینده‌رود در شهر اصفهان مصرف می‌شود.

وی از راه‌اندازی پارک پتروشیمی در شرق اصفهان در آینده خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با تمهیداتی که در نظر گرفته‌ایم و با ایجاد فرصت‌های اقتصادی ایجاد اشتغال را برای این منطقه و غرب استان رقم بزنیم.

لزوم کاهش میانگین نرخ بیکاری در استان اصفهان

مهرعلیزاده با اشاره به برگزاری جلسات اشتغال در استان، گفت: جلسات منظم و خوبی در این زمینه برگزارشده و جلساتی با سرمایه‌گذاران برگزارشده است و دو دسته اشتغال با عناوین اشتغال‌های زودبازده فوری که خیلی پایدار نیستند و یکسری اشتغال پایدار و درازمدت مدنظر قرارگرفته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه استقرار نظم و انضباط مدیریتی را در حال پیگیری است، اظهار کرد: زمانی که نظم و قوامی وجود نداشته باشد شاکله کارها از بین می‌رود و به‌عنوان نماینده دولت و رموز کاری، خود را در این زمینه مکلف می‌دانم.

وی با  بیان اینکه به دنبال تبیین واقعیت‌های اقتصادی در سطح ملی و نقش استان به‌عنوان استان الگو و پیشرو هستیم، گفت: استان اصفهان یکی از استان‌های پیشرو در کشور است با توجه به قرارگیری شرایط اقتصادی کشور و جهت‌گیری‌های اقتصاد مقاومتی به سمت‌وسوی استفاده از مدیران، منابع داخلی، ظرفیت‌های علمی و همه توان داخلی حرکت می‌کنیم.

مهرعلیزاده به‌ضرورت فعال‌سازی بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: این مسئله برد – برد است اگر سرمایه بخش خصوصی استفاده شود افزایش اشتغال، کار، تولید، رفاه و معیشت مردم و اضافه درآمد دولت برای مدیریت امور خود ایجاد می‌شود.

استاندار اصفهان با تصریح اینکه استان اصفهان، با توجه به همه پتانسیل‌های خود ظرفیت بازگشت به‌ جایگاه خود و لایق الگو شدن را دارد، گفت: توزیع متوازن منابع و امکانات در سطح استان را، در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه اولویت‌های پروژه‌ها را در شهر و استان اصفهان به ریز درآورده‌ایم، اظهار کرد: جلسات متعددی در این زمینه برگزارشده و میزهایی را در استانداری در برای این مسئله اجرا خواهد شد تا پیگیری‌های دقیق و لازم برای پیشرفت کارها صورت بگیرد.

* راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در آینده نزدیک

مهرعلیزاده از راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری در آینده نزدیک برای توسعه و روان‌سازی فعالیت بخش خصوصی در استان اصفهان خبر داد و گفت: به نظرم راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری بهترین روش برای مبارزه با آنچه بروکراسی بسیار سنگین در استان یاد می‌شود،‌ است.

استاندار اصفهان پروژه بهشت‌آباد را یکی از پروژه‌های درازمدت استان عنوان کرد و افزود: همان‌طور که گفتم ضروری‌ترین و فوری‌ترین کارها تونل سوم کوهرنگ است و پروژه بهشت‌آباد نیازمند چند هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

* استاندار؛ میرزا بنویس نیست

وی در مورد توصیه خود به فولاد مبارکه برای تجدیدنظر در مورد مدیرعامل باشگاه سپاهان، گفت: برخی فکر می‌کنند استاندار یعنی میرزا بنویس ولی باید بدانند استاندار نماینده عالی دولت است؛ مسائل فرهنگی، اجتماعی‌، فرهنگی و اقتصادی همه و همه به دولت ارتباط دارد و مواردی مانند ورزش ازجمله مسائل مهم جامعه است.

به گفته وی، امروز در دنیا درصد زیادی از مباحث روانی جامعه را با ورزش حل می‌کنند، اینکه توصیه‌هایی از مقام عالی استان به یک مجموعه برای بازنگری داده می‌شود خود را مکلف و موظف به این اقدام می‌دانم.

مهرعلیزاده در مورد اجرای مصوبه 9 ماده‌ای شورای عالی آب در خصوص زاینده‌رود، اظهار کرد: تمامی بندهای آن در حال اجرا است، فردا جلسه‌ای با وزیر نیرو برگزار خواهیم کرد و هنر بنده این هست که کنترل و گزارش بگیریم و نسبت به برداشت سهمیه‌ها بررسی داشته باشیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه به طرح گلاب دو رسیدگی شده است،‌ ادامه داد: برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان اصفهان به سمت جلب مشارکت‌های عمومی خواهیم رفت.

* سالن اجلاس اصفهان را تبدیل به هاب جلسات بین‌المللی کنیم

وی با اشاره به لزوم اتمام پروژه سالن اجلاس در اصفهان، گفت: با تکمیل این پروژه می‌توان همایش‌های علمی، ادبی، فرهنگی، صنعتی و اقتصادی را برگزار و اصفهان را به‌عنوان یک هاب جلسات بین‌المللی تبدیل کنیم.

«شورای مشورتی جوانان» در استانداری اصفهان راه‌اندازی خواهد شد

مهرعلیزاده، با بیان اینکه به استفاده از جوانان و بانوان معتقد هستم، از تشکیل یک شورایی با عنوان «شورای مشورتی جوانان» در استانداری اصفهان خبر داد و گفت: این شورا با حضور نزدیک به 35 نفر تشکیل خواهد شد و به بنده مشاوره خواهند داد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: دنبال هستیم و به‌احتمال‌زیاد تعداد کنسولگری‌ها در استان اصفهان اضافه خواهد شد البته قول نمی‌دهم ولی جزء برنامه‌های آینده است.

وی گفت: از دو انتصابی که داشتم دو مورد آن از تهران بودند که از این دست کارها بازهم خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه به مسئله جوانان بسیار اعتقاددارم، گفت: ستاد ساماندهی امور جوانان یکی از مهم‌ترین ستادها است.

مهرعلیزاده در خصوص طرح کاهش آلودگی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: ریز مسائل در این زمینه احصا شده است و در جلسه آینده شورای بحران استان به آن پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/  صاحب نیوز