معاون فرهنگی وزیر علوم:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص آخرین وضعیت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها گفت: یکی از مسائلی که وزارت علوم و دانشگاه‌ها پیگیر آن هستند برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی است که در این زمینه موفقیت‌های قابل توجهی داشتند در سال جاری ۱۱۵۰ کرسی در دانشگاه‌ها با موضوعات مختلف برگزار شد.

وی اضافه کرد: همه ما پذیرفته ایم که دانشگاه میدان تضارب آراء، تولید فکر و اندیشه و معرفت است بدیهی است که یکی از سازوکار‌های ایجاد این زمینه‌ها کرسی‌های آزاداندیشی است و اقبال خیلی خوبی برای برگزاری آن در دانشگاه‌ها وجود دارد.

معاون فرهنگی وزیر علوم اضافه کرد: آئین نامه‌ای که در خصوص کرسی‌ها تدوین شد مورد بازنگری قرار گرفت که برگزاری کرسی‌ها را نسبت به گذشته تسهیل کند و بتواند رونق بخشی بیشتری در دانشگاه داشته باشد در این بازنگری تلاش شده مشکلات به حداقل برسد و همچنین بیشترین حمایت‌های مالی هم صورت بگیرد.

غفاری خاطرنشان کرد: دانشگاه‌هایی که برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی پیش قدم بودند حمایت‌های مالی بیشتری از آن‌ها صورت گرفته طبیعی است که این بخش نیاز به تمهیداتی است که بتوانیم از خارج از دانشگاه نیز حمایت قانونی داشته باشیم.

وی یادآور شد: شرایط و بستر‌های لازم باید فراهم شود که کیفیت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بیشتر شود البته الان وضعیت قابل قبولی داریم و کرسی‌ها معطوف به مسائل جامعه شده است و به سمت بررسی آسیب‌های اجتماعی به خصوص آسیب‌های داخل دانشگاه رفته و دستاورد‌های خوبی را داشته است.

انتهای پیام/ دانشجو