در همایش بزرگداشت دانشجو عنوان شد:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، همایش بزرگداشت 16 آذر، روز دانشجو پیش از ظهر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه برگزار شد.

سرپرست فرمانداری، نماینده مردم، فرمانده حوزه دانشجویی و دانشجویان شهرستان مبارکه در این همایش حضور داشتند.

 

دانشجویان قشر آگاه، بصیر و تأثیرگذار جامعه هستند

سرپرست فرمانداری شهرستان مبارکه در این همایش با اشاره به اینکه روز دانشجو یکی از روزهای پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: روز دانشجو به مناسبت شهادت دانشجویان در تاریخ 16 آذر 1332 نام‌گذاری شده است.

جواد سلطانی بابیان اینکه دانشجویان قشر آگاه، بصیر و تأثیرگذار جامعه هستند، گفت: این روحیه که در بین دانشجویان وجود دارد برگرفته از روحیه استکبارستیزی است که در سال 32، اتفاق افتاد.

وی افزود: روز دانشجو نماد همیشگی بصیرت، آگاهی، درک، تحلیل درست و حضور به‌موقع و آگاهانه قشر دانشجو درصحنه و متن مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه است.

سرپرست فرمانداری مبارکه بابیان اینکه دانشجویان در همه صحنه‌ها، انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و صحنه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نقش و حضور فعال داشته است، اظهار کرد: برای پیشرفت و آبادانی کشور باید بیشتر از دانشجویان در عرصه‌های مدیریتی، اقتصادی، نظامی و صنعتی بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به اینکه این روز را به همه دانشجویان، اساتید و همه دست‌اندرکاران نظام آموزش عالی کشور تبریک می‌گوییم، بیان کرد: دانشجویان باروحیه و انرژی و پتانسیل که دارند امیدهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و به‌عنوان نیروهای به بالقوه‌ای که هستند بتوانیم به نیروهای بالفعل تبدیل کنیم.

سلطانی اضافه کرد: انشالله به‌روزی برسیم که با حضور دانشجویان استقلال کامل در همه زمینه‌های داشته باشیم.

 

منبع اصلی فرهنگ‌سازی، دانشگاه‌ است

نماینده مردم شهرستان مبارکه در این همایش با اشاره به اینکه پویایی و نشاط اسلامی در دانشگاه‌ها لازم است، اظهار کرد: پویایی و نشاط باید به‌گونه‌ای در دانشگاه‌های وجود داشته باشد که دانشگاه‌های ما مهد فرهنگ شوند.

زهرا سعیدی بابیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های هدفمند از اندیشه‌های خلاق و تأثیرگذار باید استفاده و ساماندهی شود، گفت: اگر این اندیشه‌ها ساماندهی نشود به‌تبع مشکلاتی را به وجود می‌آورد که باعث زیان کشور می‌شود.

وی افزود: کرسی‌های آزاداندیشی که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید داشته‌اند، باید در دانشگاه‌ها توجه ویژه‌ای به آن شود.

نماینده مردم مبارکه ادامه داد: مقام معظم رهبری در مطالباتی که از دانشجویان می‌خواهند که باخرد جمعی، تحقیق و پژوهش به سمتی حرکت کنند تا کشور را از مشکلات و نابسامانی‌ها نجات دهند.

وی تصریح کرد: منبع اصلی فرهنگ‌سازی، دانشگاه‌ها هستند که باید به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

سعیدی بابیان اینکه باید به NGO ها و تشکل‌های دانشجویی رسیدگی شود، اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی بازوی محرک دانشگاه‌ها هستند که می‌توانند با ظرفیت‌ها و برنامه‌های خود نقش بسزایی در توسعه و شکوفایی علم دانش داشته باشند.

در این همایش از دانشجویان برتر علمی، ورزشی و بسیجی تقدیر شد.

انتهای پیام/