در دیدار بسیجیان با امام‌جمعه مبارکه مطرح شد:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، بسیجیان و پاسداران شهرستان مبارکه امروز در اولین روز از هفته بسیج با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی موسوی، امام‌جمعه مبارکه دیدار کردند.

 

بسیجی مدافع ارزش‌ها، انقلاب و حاصل خون شهداست

امام‌جمعه شهر مبارکه در این دیدار با اشاره به تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و ولادت حضرت محمد (ص)، گفت: پیامبر اکرم (ص) بشریت را از گرداب جهل، شرک و بدبختی نجات داد و راه حقیقی بشر را نشان داد که بزرگ‌ترین منتی بود که خداوند بر انسان‌ها گذاشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی موسوی بابیان اینکه اسلام، مسیحیت و یهودیت را حفظ کرد و اگر اسلام نبود مسیحیت و یهودیت هم نبود، اظهار کرد: آمدن پیامبر (ص) اهداف همه‌ی انبیا را تضمین کرد و اسلام وارث همه ادیان گذشته است.

وی ضمن تبریک هفته بسیج افزود: همراهی آغاز هفته‌ی و آغاز ماه ربیع‌الاول فرصت بسیار خوبی است و بسیج و سپاه نور چشم ما هستند و بازوی توانایی برای رهبری و نظام هستند.

امام‌جمعه مبارکه بابیان اینکه سپاه و بسیج بوده که انقلاب را نگه‌داشته است، تصریح کرد: شماها باید خودتان را برای دوران ظهور امام زمان (عج) که نزدیک است، آماده کنید و سپاه و بسیج باید بیشتر تلاش کند که خودش را با تعالیم اسلام و تعالیم پیامبر اعظم (ص) نزدیک و نزدیک‌تر کند.

وی اضافه کرد: همان‌گونه که برای امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب، نظام و انقلاب پاسدار و بسیجی بودیم باید تلاش کنیم تا برای سپاه حضرت ولیعصر (عج) هم پاسدار و بسیجی خوبی باشیم و این مسئولیت سنگینی را متوجه ما می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه ما باید به منویات رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های شهدا عمل کنیم، عنوان کرد: بسیجی مدافع ارزش‌ها، انقلاب و حاصل خون شهدا است.

وی افزود: من خیلی خوشحال شدم که گفتند در شهرستان مبارکه این قابلیت بسیار ارزشمند است که ۷۰ هزار نفر بسیجی هستند و این خیلی جالب است که یعنی نیمی از جمعیت بسیجی‌اند و این آمار بسیار ارزشمند است.

امام‌جمعه مبارکه با اشاره به سخنی از امام (ره) که فرمودند کشوری که بیست میلیون جوان که دارد بیست میلیون تفنگدار‏‎ ‎‏داشته باشد. بیست میلیون ارتش داشته باشد، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) وقتی فرمودند باید در کشور بسیج ۲۰ میلیونی تشکیل بدهیم، اکنون در این زمان همان شده است و هنوز ظرفیت است که جمعیت بسیجیان گسترش پیدا کند.

وی بیان کرد: بنده هم خدمتگزار شما هستم و آنچه از دستم بیاید برای تقویت اهداف سپاه و بسیج دریغ نمی‌کنیم و در خدمت هستیم.

 

شهرستان مبارکه ۷۰ هزار بسیجی دارد

فرمانده سپاه شهرستان مبارکه هم در این دیدار با اشاره به اینکه توفیق پیدا کردیم در جهت سازمان‌دهی بسیج ده‌ها میلیونی قدم‌های خوب و مؤثری را برداریم، تصریح کرد: سپاه مبارکه برنامه‌های زیادی را در پایگاه‌های بسیج در مناسبت‌های مختلف برگزار کرده و نقش بسیج و بسیجیان در شهرستان نقش تأثیرگذاری بوده است.

سرهنگ محمد نصر اصفهانی بابیان فعالیت‌های بسیج در عرصه‌ها رزمی، دفاعی و جهادی و اینکه در ۱۱۰ پایگاه بسیج محلی در شهرستان فعالیت می‌کنند، گفت: سپاه شهرستان مبارکه با جمع پایگاه‌های بسیج اقشار مختلف و بسیج محلات، ۳۰۰ پایگاه تحت پوشش دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از مردم شهرستان مبارکه و ۷۰ درصد از جمعیت هدف ما در شهرستان مبارکه عضو بسیج هستند، افزود: جمعیت شهرستان مبارکه ۱۵۰ هزار است که حدود ۷۰ هزار بسیجی در پایگاه بسیج سازمان‌دهی شده‌اند.

فرمانده سپاه مبارکه با اشاره به اینکه از برکات بسیج آخرین هدیه و خدمت بسیج به مردم، کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور است، ادامه داد: 12 کانتینر وسایل موردنیاز جمع‌آوری و به مناطق زلزله‌زده اعزام شد که در کل استان حرکت کم‌نظیری بود.

وی اضافه کرد: طی ارزیابی که در سطح استان اصفهان انجام‌شده، بااینکه جمعیت مبارکه از خیلی از شهرستان‌های استان کمتر است اما کمکی که به زلزله‌زدگان داشته کمک بالاتر وبرتری بوده است که این به برکت بسیجیان و مردم شهرستان برمی‌گردد.

سرهنگ نصر اصفهانی بابیان اینکه تعدادی از بسیجیان شهرستان مبارکه در حال خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان هستند، اظهار کرد: این‌ها قسمتی از خدمات بسیج به مردم است و این نهاد، نهادی از مردم، به‌وسیله‌ی مردم و برای مردم است.

وی افزود: بسیج نهادی است که تکیه به دستگاه‌های دولتی ندارد و فقط تکیه به مردم دارد و هرچه دارد از مردم است، توان و انگیزه و انرژی‌اش را از مردم می‌گیرد و انرژی و توان مردم هم متصل به قدرت خدا است.

فرمانده سپاه ناحیه مبارکه گفت: بسیج و سپاه مانند درختی برای انقلاب اسلامی است که نظام اسلامی هرروز از میوه‌ها و ثمرات این درخت دارد بهره‌مند می‌شود.

 

انتهای پیام/