در روز 28 صفر:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، هم‌زمان با فرارسیدن 28 ماه صفر و رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، مراسم بزرگ سوگواری با حضور گسترده مردم در شهر دیزیچه برگزار شد.

مردم دیزیچه و عزاداران از شهرستان‌ها و استان‌های هم‌جوار با حضور در امامزاده سلیمان(ع) و سید نصرالدین محمد(ع) به سوگ و عزاداری نشستند.

آیین تعزیه و شبیه‌خوانی در شهر دیزیچه در جوار امامزاده سلیمان(ع) برگزار می‌شود و مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت.

شهردار دیزیچه در گفت‌وگو با مبارکه‌نا با تسلیت ایام رحلت حضرت محمد(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) تصریح کرد: شهر دیزیچه باسنت سالیان طولانی مردم دیزیچه در این شهر میزبان زائران و میهمانان زیادی از شهرهای هم‌جوار هستند.

علی‌اکبر محمودی بابیان اینکه مردم و زائران از شهرستان و استان‌های هم‌جوار برای زیارت امامزادگان سلیمان(ع)، نصرالدین محمد(ع) به شهر دیزیچه می‌آیند، گفت: شهر دیزیچه امروز در روز ۲۸ صفر میزبان 30 هزار زائر از شهرستان و استان‌های هم‌جوار بوده است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های این روز در دیزیچه افزود: در کنار عزاداری‌ها و برنامه‌های فرهنگی، در شهر دیزیچه سنتی بوده که بازاری در جوار امامزادگان ایجادشده است؛ که امسال با حضور حدود 800 نفر از کسبه از شهرها و شهرستانی هم‌جوار بساط کسب در شهر برپاشده است.

شهردار دیزیچه بابیان اینکه 20 نفر از نیروهای انتظامی، نظامی، راهور، جمعیت هلال‌احمر، شهرداری در حوزه‌های خدماتی، آتش‌نشانی و کنترل مسیرها در حال فعالیت بودند، اظهار کرد: انشالله سال‌های آینده بتوانیم به بهترین نحو از این زائران پذیرایی کنیم.

به گزارش مبارکه‌نا، بازارها و عزاداری 28 صفر در دیزیچه طبق صحبت‌های مردم قدیمی شهر قدمت بیش از ۵۰ سال دارد.

 

انتهای پیام/