در تودیع و معارفه امام‌جمعه مبارکه مطرح شد:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، آیین تودیع و معارفه امام‌جمعه شهر مبارکه امروز برگزار شد.

طی این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی موسوی امام‌جمعه جدید شهر مبارکه معرفی شد.

35 نهاد زیر نظر دفتر امام‌جمعه مبارکه فعالیت می‌کنند

امام‌جمعه اسبق مبارکه بابیان اینکه حضرت محمد(ص) در همان روزهای اول حکومت خود بنای نماز جمعه را گذاشت، تصریح کرد: وقتی آثار نماز جمعه را می‌بینیم متوجه تأکید پیامبر اکرم (ص) برای برگزاری این فریضه‌ی الهی می‌شویم.

حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی با اشاره به اینکه تفاوت نماز جمعه با خیلی از تشکل‌های این است که یک جریان اداره‌ای و سازمانی نیست، گفت: امام‌جمعه تلاش می‌کند مردم را نسبت به وظایفی که دارند آشنا کند و امام‌جمعه دو هدف اساسی را باید پیگیری کند.

وی ادامه داد: عقل‌ها و قلب‌های مردم را مخاطب خود قرار دهد و عقل‌ها را زمانی می‌توان بالنده و اقناع کرد که مطالب علمی و برهانی را به مردم ارائه کند.

امام‌جمعه اسبق مبارکه افزود: اما قلب‌ها را اگر خواست تسخیر کند راه این است که صفات انبیا و ائمه (ع) را در رفتارش به نمایش بگذارد و در مقابل مردم متواضع باشد.

وی بابیان اینکه امام‌جمعه دیدگاه‌های نظام و دیدگاه‌های مردم را بیان می‌کند، اظهار کرد: امام‌جمعه ازیک‌طرف سخنگوی نظام است و از طرف پل ارتباطی مردم و مسئولان است.

حجت‌الاسلام محمدی اضافه کرد: اینکه گاهی اوقات از سر دل سوزی برخی مشکلات از تریبون نماز جمعه مطرح می‌شود، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: 35 نهاد به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم زیر نظر دفتر امام‌جمعه مبارکه فعالیت می‌کنند.

امام‌جمعه اسبق مبارکه با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های خود در شهرستان افزود: شهرستان مبارکه قطب صنعتی، کشاورزی و حمل‌ونقل استان است و ظرفیت‌های خوبی جهت رشد و بالندگی دارد.

وی ادامه داد: تمام تلاش من در این مدت استفاده از تمامی ظرفیت‌های مادی و معنوی مردم در جهت حفظ و ترویج دین اسلام بود.

حجت‌الاسلام محمدی بابیان اینکه مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی سخت است،افزود: حجت‌الاسلام موسوی یکی از علمای اهل فضل و فرهیخته کشور است که امیدواریم شهرستان مبارکه از برکات وجودی ایشان بهره‌مند گردد.

 

نماز جمعه جنبه خصوصی و فردی ندارد

سرپرست فرمانداری با اشاره به اهمیت نماز جمعه و اظهار کرد: نماز جمعه جنبه خصوصی و فردی ندارد، بلکه از شئون حکومت اسلامی به ‌شمار رفته و همین خصوصیت، اهمیت ویژه‌ای به این عبادت بخشیده است.

جواد سلطانی بابیان اینکه از برکات انقلاب اسلامی و برپایی نماز جمعه همین اتحاد در بین اقشار جامعه و ارگان‌های مختلف و سطوح مختلف مدیریتی در کشور است، خاطرنشان کرد: رمز پیروزی ما در مقابله با ابرقدرت‌ها طی سالیان گذشته، نماز جمعه بوده است و باید همواره این اتحاد حفظ و تقویت شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های حجت‌الاسلام محمدی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و …  شهرستان مبارکه اظهار کرد: ایشان در مدت ۶ سال فعالیت در شهرستان در انجام رسالت خود ذره‌ای کوتاهی نکرد و فراتر از توان خود خدمت کرد.

رئیس شورای اداری شهرستان مبارکه بر تعامل و همراهی دستگاه‌های اداری شهرستان با یکدیگر و رفع مشکلات خود تأکید کرد و از آن‌ها خواست: با توجه به اینکه سال، سال اقتصاد مقاومتی است در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و اقلام مصرفی خود را از تولیدکنندگان داخلی تهیه کنند.

وی با تأکید برجذب سرمایه‌گذار و تسهیلات سرمایه‌گذار در شهرستان گفت:  تعداد بسیار زیادی جوان تحصیل‌کرده و آماده اشتغال در سطح کشور وجود دارد که باید بستر را برای جذب آن‌ها فراهم کنیم.

دبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان طی حکمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی موسوی را به‌عنوان امام‌جمعه شهر مبارکه معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد محمدی تقدیر و تشکر کردند.

 

انتهای پیام/