رییس جمعیت هلال‌احمر مبارکه ضمن ابراز همدردی با مردم استان‌های زلزله‌زده و تسلیت به خانواده کشته‌شدگان این حادثه بیان کرد: چهار دستگاه ماشین امدادی و 30 امدادگر با کمک‌های مردم شهرستان مبارکه به غرب کشور اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، تیم امداد و نجات و واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر شهرستان مبارکه عصر امروز به مناطق زلزله‌زده غرب کشور اعزام شدند.

لطف‌الله ابوطالبی در حاشیه اعزام تیم امداد و نجات مبارکه به مناطق زلزله‌زده غرب کشور در گفت‌وگو با مبارکه‌نا ضمن ابراز همدردی با مردم استان‌های زلزله‌زده و تسلیت به خانواده کشته‌شدگان این حادثه تصریح کرد: جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان کرمانشاه از صبح امروز در چند نقطه از شهرستان مبارکه آغازشده است.

رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان مبارکه بابیان اینکه یک تیم در قالب چهار دستگاه ماشین امدادی و 30 امدادگر به مناطق زلزله‌زده غرب کشور در حال اعزام هستند، گفت: هماهنگی با جمعیت هلال‌احمر استان انجام‌شده و از منطقه‌های جنوب که شهرستان‌های مبارکه، شهرضا، دهاقان و سمیرم شامل می‌شود، هرکدام یک تیم امدادی اعزام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در همه‌ی شهرها شهرستان کمک برای زلزله‌زدگان جمع‌آوری می‌شود، افزود: اطلاع‌رسانی‌هایی که در سطح روستاها و شهرها انجام‌شده، کمک‌ها به‌صورت نقدی و غیر نقدی در شش شهر و بیش از 20 روستا مبارکه جمع‌آوری می‌شود.

ابوطالبی ادامه داد: با توجه به نیازسنجی‌هایی که انجام‌شده، چادر، پتو، آب آشامیدنی، دارو و کنسرویجات نیاز است.

وی بابیان اینکه شهرستان مبارکه بیش از 500 نفر نیروی امدادی و 280 نفر نیروی عملیاتی و تخصصی دارد، اظهار کرد: این 280 نفر نیروی‌های نخبه هستند که با حادثه‌های صنعتی، سیلاب، جاده‌ای آشنا هستند و از کل این نیروها 40 درصد زن و 60 درصد از نیروهای مرد هستند.

رییس جمعیت هلال‌احمر مبارکه گفت: شهرستان مبارکه دارای چهار پایگاه امدادرسانی و با زیرساختی توانمند، آماده مقابله هرگونه خطر و تهدید طبیعی است.

انتهای پیام/