رییس ستاد اربعین شهرستان مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد محمدی در نشست خبری بابیان اینکه تصور دشمن این بود که بعد از کشتن امام حسین(ع) می‌تواند نام حضرت را از یاد مردم ببرد، تصریح کرد: اربعین و بازگشت جابر بن عبدالله انصاری واقعه را عاشورا زنده کرد و بعد از گذشت نزدیک به 1380 سال از واقعه عاشورا، بزرگ‌ترین اجتماع بشری و انسانی در کربلا برگزار می‌شود.

رییس ستاد اربعین شهرستان مبارکه با اشاره به اینکه راهپیمایی جهانی اربعین غوغای در عالم به وجود آورده، گفت: چندین سال است که اربعین از حالت انفرادی بیرون آمده و یک جریان جهانی را دارد رقم می‌زند و برگزاری چنین همایشی با ظرفیت بیش از 20 میلیون انسان کار سنگینی است.

وی افزود: وقتی چنین جمعیتی را بخواهیم پوشش بدهیم باید چندین کشور اسکان، تغذیه و امنیت مردم را تأمین کنند و جز معجزه‌های الهی اینکه توسط مردم مدیریت شود.

امام‌جمعه مبارکه بابیان اینکه مردم ایران بعد از مردم عراق بیشترین سهم را در راهپیمایی جهانی اربعین دارند، اظهار کرد: بیش از سه میلیون انسان قرار است ظرف مدت یک هفته به کشور عراق سفر کنند و در تاریخ بشر سابقه نداشته در مدت یک هفته سه میلیون رواید صادر شود.

وی با اشاره به اینکه زائران بیش 100 کشور با زبان‌ها، نژادها، رنگ‌ها، مرزها و جغرافیای مختلف در مراسم اربعین کربلا حضور دارند، گفت: امام حسن عسکری(ع) یکی از نشان‌های اهل ایمان را زیارت امام حسین در اربعین معرفی کرده است که اهمیت بالای این زیارت را عنوان می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدی با عنوان اینکه سال گذشته ستاد اربعین شهرستان مبارکه تشکیل شد، بیان کرد: سال گذشته بیش از 10 هزار نفر از شهرستان مبارکه به عراق سفر کرد و در این همایش جهانی شرکت کردند.

وی با اشاره به تشکیل ستادهای اربعین در شهرهای شهرستان، گفت: چهار ستاد شهری در شهر زیباشهر و بخش کرگن، شهر مجلسی و طالخونچه، شهر دیزیچه و حومه، شهر مبارکه و کرکوند، ایجاد کردیم و در ستاد مرکزی شهرستان این ستادها مدیریت می‌شود.

رییس ستاد اربعین مبارکه ادامه داد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی، اطلاع‌رسانی به مردم، صدور روادید، فراهم کردن و ساماندهی نیروهایی که قرار است در این ستاد خدمت کنند، در کلیه ستادها انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: سال گذشته ما پنج کانتینر وسایل و امکانات به عراق اعزام کردیم و امسال به یاری خدا 13 کانتینر ارسال می‌کنیم و خدماتی به شهرستان‌های دیگر که مجوز موکب در کربلا نداشتند توسط ستاد شهرستان مبارکه انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی اشاره به اینکه پنج موکب در شهر کربلا و سه موکب در شهر نجف داریم، افزود: پنج موکب که در شهر کربلا است ظرفیت پذیر چهار هزار نفر را دارد و سه موکبی در شهر نجف است ظرفیت هزار نفر را دارد و دو روز شهر نجف و سه روز در کربلا به هر گروه اسکان داده می‌شود.

انتهای پیام/