حجت‌الاسلام بیاتی:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،حجت‌الاسلام نبی‌الله بیاتی در یادواره شهدای محله دهنو شهر مبارکه، با اشاره به اینکه سه نمونه جهاد در اسلام مطرح‌شده، تصریح کرد: سه نوع جهاد در قرآن و روایات عنوان‌شده که جهادهای اصغر، اکبر و کبیر را شامل می‌شود.

کارشناس ارشد تخصصی تبلیغ حوزه علمیه قم بابیان اینکه جهاد اصغر همان جهادی است که شهدا رفتند و جهاد کردند، گفت: در این نمونه جهاد هم‌زمان وهم مکان آن وهم آدم‌های جهاد کننده‌ی آن خاص هستند و هر کسی نمی‌تواند در جهاد اصغر به شهادت برسد.

وی با اشاره به اینکه جهاد اکبر، دومین جهادی که در قرآن و روایات به آن اشاره‌شده است، اظهار کرد: نام جهاد و نسبت آن از جهاد اصغر مهم تراست، در جهاد اصغر مانع دشمن و جنگ است ولی در جهاد اکبر مانع نفس است.

حجت‌الاسلام بیاتی افزود: کسی که توانست پا روی نفس خودش بگذارد و از هواهای نفسانی خود تبعیت نکند، طبق آیات و روایت او هم شهید درراه خداست.

وی بابیان اینکه سردار حاج حسین همدانیان گفته‌اند، کسی می‌تواند از سیم‌خاردارهای دشمن عبور کند که قبلاً از سیم‌خاردارهای نفس خودش رد شده باشد، عنوان کرد: جهاد اکبر نه‌تنها برای آقایان نیست بلکه برای خانم‌ها هم است و همه از هر سنی می‌توانند در جهاد اکبر شرکت کنند.

این مبلغ دینی با اشاره به اینکه جهاد سوم، جهاد کبیر است و در آیه ۵۲ سوره فرقان بیان شده، اظهار کرد: خدا در آیه ۵۲ سوره فرقان می‌فرماید: از کافرین تبعیت نکن، و کافرین دشمنانی هستند که امروز الگو برای ما معرفی می‌کنند و اگر از این‌ها تبعیت نکنید ثواب شهید درراه خدا را به شما خواهند داد.

وی ادامه داد: پروژه شهادت قابل تکرار است و این فکر را نکنید که شهادت برای زمان جنگ بوده است، در زمان حاضر با استقامت در برابر الگوها و برنامه‌های دشمن که امروزه دشمن برای تمام زندگی‌های برنامه دارد و جهت غلط به ما می‌دهند، شهادت محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام بیاتی بیان کرد: شهید محسن حججی نه‌تنها در جهاد اصغر شرکت کرده و سربلند از آن بیرون آمد بلکه در جهاد اکبر و کبیر مدال آورد بود که جواز شرکت در جهاد اصغر را به دست آورده‌اند و بهترین مدال دنیا و آخرت که شهادت است را گرفت.

انتهای پیام/