فتوای قتل کارگردان «پادشاه شن» را صادر کردند
شناسه خبر : 542 | تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲ |

یک شیخ وهابی عربستان با اعلام اینکه توهین فیلم «پادشاه شن» به رژیم آل‌سعود توهین به «ذخیره و خزانه اسلام» است فتوای قتل کارگردان این فیلم را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکنا، به نقل از پایگاه خبری المنار، یک شیخ وهابی به نام «عدنان العایض» در فتوایی در حمایت از رژیم آل‌سعود، قتل «اسماعیل نجدت انزور» کارگردان فیلم جنجالی «پادشاه شن» را شرعی عنوان کرد.

برخی منابع سوری با اعلام این خبر، نوشتند: توجیه این شیخ وهابی برای مهدورالدم بودن «انزور» این بوده است که این کارگردان سوری در فیلم خود به آل‌سعود به عنوان «ذخیره و خزانه دین اسلام» توهین کرده است.

بنابر این گزارش، «اسماعیل نجدت انزور» پیش از این از روزانه شدن تهدیدهای رژیم سعودی علیه خود خبر داده بود و گفته بود: شرکت «محاماة» انگلیس که نماینده عربستان سعودی است ما را به کشاندن این پرونده به دادگاه تهدید کرده و گفته که ما به توهین و سوءاستفاده از خانواده سعودی متهم هستیم.

البته تهدیدات در این باره اولین بار است که تهدید به قتل است و این در حالی است که « فیلم در یک جمله از شکل‌گیری پادشاهی سعودی و چگونگی ظهور آن سخن می‌گوید و سفری به زندگی و حیات ملک عبدالعزیز دارد؛ هنگامی که از تبعیدگاهش در کویت به نجد باز می‌گردد و شهر ریاض و شهرهای دیگر را ایجاد می‌کند و نهایتا این پادشاهی را پایه‌گذاری می‌کند.»

این کارگردان سوری با بیان اینکه این فیلم مقابله هنری با تروریسم است، تصریح کرده است: این فیلم پژوهشی در تاریخ و ریشه تروریسم و ارتباط آن با اندیشه وهابی‌گری است که شرایط و متغیرات سیاسی امروز منطقه را تشکیل داده و موج آن به سوریه رسیده است.

انتهای پیام/ک


ثبت دیدگاه
    • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در پایگاه خبری مبارکه نا منتشر خواهد شد.
    • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.