در نماز جمعه مبارکه مطرح شد:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد محمدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر مبارکه با توجه ایام محرم تصریح کرد: حادثه عاشورا از زاویه‌های مختلف دارای درس‌های صبر مقاومت و پایداری است.

امام‌جمعه مبارکه بابیان اینکه عاشورا به همه افراد بشر درس حق علیه باطل را داد، گفت: امروز جوانان برومند این خاک عاشورایی دیگر زنده کرده‌اند و یکی از ویژگی هایی که خانواده شهید حججی داشت راست قامت در کنار پیکر بی سر عزیزشان ماندند و ارزش ها حمایت کردند.

وی افزود: صبر، مقاومت و استغاثه یک امام معصوم از ویژگی های حماسه سازان کربلا است و اگر امروز محسن حججی ها به قربانگاه می روند از افتخاراتی است که در کربلا آفریده شده است.

حجت‌الاسلام محمدی با تأکید بر اینکه صحنه شهادت محسن حججی عاشورایی دوم به پا کرد، اظهار کرد: دشمن با پخش فیلم اسارت و شهادت محسن حججی می خواست ذلت ما را ثابت کنند اما وحدت این ملت ثابت شد و شهادت محسن حججی به جریان مدافعان حرم آبرو بخشید.

وی با توجه به مسئله همه پرسی کردستان عراق عنوان کرد: استقلال کردستان عراق سناریوی جدید دشمن برای تشکیل اسرائیل دوم است و هدف از برگزاری این همه پرسی بستن نطفه جنگ داخلی در عراق است.

امام‌جمعه مبارکه بابیان اینکه کشورهای مسلمان دور تا دور کردستان عراق صد در صد مخالف استقلال کردستان هستند، خاطرنشان کرد: آمریکا با تمام قوا اعلام می کند مخالف این همه پرسی هستند، اما در عمل موافق  این همه پرسی هستند.

وی ادامه داد: حضور و حمایت نمایندگان آمریکا در کردستان عراق گواه این موضوع است.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: تشکیل کردستان بزرگ در واقع  تشکیل اسرائیل دوم در قلب کشور های مسلمان هست و این اقدامی بسیار خطرناکی است

وی با عنوان اینکه کردستان عراق با چالش های سیاسی، امنیتی و اقتصادی زیادی روبه رو هستند و آن ها نمی توانند دوام بیاورند، افزود: کردستان عراق به علت جنگ با داعش متحمل خسارات های اقتصادی شده است.

امام‌جمعه مبارکه اضافه کرد: اسرائیل با تمام قوا نسبت به تجزیه عراق کار می کنند تا مسلمانان را سرگرم جنگ های داخلی کنند که از قدس شریف غافل بشوند و اسرائیل در حاشیه امن قرار بگیرد.

وی تصریح کرد:  آن ها قصد دارند ما را به عنوان محور جبهه مقاومت در منطقه از سوریه و قدس غافل کنند و سرگرم کردستان عراق کنند.