دومين همايش و نمايشگاه فرصت‌هاي سرمايه گذاري در معدن و صنايع معدني با حضور مهندس نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت، دکتر کرباسيان معاون وزير و رئيس هيئت عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران و نمايندگان شرکت هاي سرمايه گذار داخلي و خارجي برگزار شد و فولاد مبارکه اصفهان و […]

دومين همايش و نمايشگاه فرصت‌هاي سرمايه گذاري در معدن و صنايع معدني با حضور مهندس نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت، دکتر کرباسيان معاون وزير و رئيس هيئت عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران و نمايندگان شرکت هاي سرمايه گذار داخلي و خارجي برگزار شد و فولاد مبارکه اصفهان و شرکت فولاد سنگ مبارکه با حضور فعال در اين همايش و نمايشگاه آخرين دستاوردهاي خود را در معرض ديد عموم بازديد کنندگان قرار دادند و در پايان اين همايش تنديس برتر به پاس انعكاس مناسب فعاليت‌هاي شركت فولاد مباركه به اين شركت اختصاص يافت.

به گزارش پایپاه خبری مبارکنا به نقل از خبرنامه فولاد در اين همايش و نمايشگاه که از 19 الي 22 آذرماه سال جاري در ضلع جنوبي مصلي امام خميني‌(ره) تهران برگزار گرديد، مهندس نعمت‌زاده وزير صنعت معدن و تجارت پس از افتتاح نمايشگاه با حضور در غرفه فولاد مبارکه اصفهان از نزديك با آخرين دستاوردهاي شركت فولاد مباركه آشنا گرديد و ضمن تشكر از كاركنان پرتلاش فولاد مباركه اظهار داشت: شركت فولاد مباركه اصفهان به عنوان بزرگترين واحد فولادساز خاورميانه نقش بسيار مهمي در توليد فولاد كشور دارا مي‌باشد و با اختصاص سهم 52 درصدي توليد طي 7 ماهه سال جاري توانسته در رشد توليد فولاد كشور بيشترين تأثير را داشته باشد.

ايشان از همت و تلاش كاركنان خدوم فولاد مباركه در تحقق اهداف و برنامه هاي صنعت و معدن كشور تشكر و قدرداني نمود و اظهار اميدواري كرد درآينده نيز شاهد موفقيت‌هاي بيشتر اين شركت در چرخه اقتصاد كشور باشيم.

گفتني است مجموعه فولاد مباركه اصفهان تا پايان مهرماه سال جاري موفق به توليد بيش از 4 ميليون و 500 هزارتن تختال شد كه در بين توليد كنندگان فولاد كشور با اختصاص 52 درصد بيشترين سهم را به خود اختصاص داده است و شركت فولاد خوزستان با 5/24 درصد، ذوب آهن اصفهان 14 درصد و شركت ملي فولاد ايران (گروه ملي فولادـ فولاد خراسان و فولاد آلياژي) با 5/9 درصد در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.
شركت فولاد مباركه همچنين با اجراي طرحهاي توسعه ظرفيت خود را تا 7 ميليون تن افزايش داده و تا پايان سال 95 ظرفيت اين شركت به 8/11 ميليون تن خواهد رسيد ضمن اينكه در بومي‌سازي صنعت فولاد نيز تاكنون بالغ بر 40 هزار قطعه و تجهيز استراتژيك مورد نياز خود را توسط متخصصان داخلي بومي سازي نموده است.

بنابر همين گزارش وزير صنعت، معدن و تجارت در جمع سرمايه گذاران داخلي و خارجي و صاحبان صنايع و معادن حاضر در دومين همايش و نمايشگاه فرصتهاي سرمايه‌گذاري در معدن و صنايع معدني گفت: اگر بتوانيم بخش معدن را فعالتر نماييم، کمک بسيار بزرگي به صنعت و اشتغال کشور کرده‌ايم.

ايشان با بيان اينکه متأسفانه سهم ايران در بخش اکتشافات معدني جهان بسيار ناچيز است، تصريح کرد: ما بر روي مواد معدني ارزشمندي زندگي مي کنيم و متأسفانه براي آن ارزش لازم را قايل نيستيم فلذا بايد در بخش اکتشافات، استخراج و فرآوري معدن تلاش و کوشش بيشتري داشته باشيم و شتاب بيشتري به اين بخش بدهيم.

وي افزود: بايد ديدگاهمان را در خصوص فراهم کردن شرايط بهتر براي حضور مردم و بخش خصوصي در عرصه اکتشافات و استخراج معادن عوض کنيم بويژه اينکه لازم است دولت براي رسيدن به اين هدف مهم شرايط را تسهيل کند و برنامه راهبردي و کارآمدتري را تدوين نمايد تا بتوان با توجه به ظرفيتهاي بالايي که داريم، کشور را از نظر موادمعدني، بي‌نياز کنيم.

مهندس نعمت زاده خاطر نشان کرد: موانع همواره فرا روي انجام کارها بوده و هست ولي قدر مسلم اين است که با همکاري ساير دستگاهها و اصلاح برخي قوانين بتوانيم اين موانع را برداريم.

وي افزود: نبايد فراموش کرد، معدن يک ثروت ملي است. بديهي است اگر فعاليتهاي معدني در اولويت قرار گيرند، صنايع به خودي خود رشد خواهند کرد. پس نبايد اجازه دهيم معدن در سايه صنايع قرار گيرد.

وزير صنعت، معدن و تجارت از وجود اراده روزافزون حمايت هاي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران از بخش خصوصي خبر داد و تصريح کرد: ايميدرو نه تنها رقيب بخش خصوصي نيست بلکه از آنها نيز حمايت جدي تري نسبت به قبل بعمل خواهد آورد و تنها جايي که عدم تمايل بخش خصوصي را مشاهده نمايد، بطور جدي وارد عرصه اکتشاف، استخراج و فراوري معادن خواهد شد.

اين گزارش حاکيست در ادامه، دکتر کرباسيان معاون وزير و رييس هيئت عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران نيز درخصوص اهميت معادن اظهار داشت: در يکصد و چند روز گذشته، دولت تلاشهاي زيادي براي حماسه آفريني اقتصادي و همچنين رفع تحريم ها انجام داده است.

ايشان خاطرنشان کرد: با توجه به منابع خدادادي که در کشور عزيز ايران وجود دارد اين ظرفيت موجود است تا در آينده نزديک با حمايت همه جانبه و مشارکت بخش خصوصي در رده چند کشور طراز اول صنعتي دنيا قرار گيريم.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت تصريح کرد: اگر بخواهيم حماسه اقتصادي در بخش صنعت و معدن را اجرايي نماييم و اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي را محقق کنيم و گام هاي مؤثري براي حل معضل بيکاري برداريم اولين حوزه اي که مي تواند در اين راستا مؤثر واقع شود مطمئناً سرمايه گذاري در بخش معدن و صنايع معدني خواهد بود.

گفتني است دومين نمايشگاه و همايش فرصت‌هاي سرمايه گذاري در معدن و صنايع معدني ايران که از تاريخ نوزدهم لغايت بيست و دوم آذرماه برگزار گرديد، فرصت مناسبي ايجاد کرد که معادن و صنايع معدني در کنار يکديگر ضمن شناسايي نيازها، به معرفي توانمنديها، محصولات و توليدات خود پرداخته و در جذب سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي اهتمام ورزد ضمن اينکه در اين نمايشگاه معرفي منابع تأمين مالي جهت طرح ها و پروژه ها و همچنين شناسايي و معرفي توانمندي هاي معدني ايران از ديگر محورهاي پيگيري شده بود.

شايان ذکراست: در اين نمايشگاه 140 غرفه در فضاي 8 هزار مترمربع‌آخرين دستاوردهاي خود را در معرض ديد عموم بازديدکنندگان قرار دادند که در اين ميان برخي شرکت هاي خارجي يا نمايندگان آنها نيز فرصت هاي سرمايه گذاري در بخش معدن کشور ايران را مورد بررسي قرار دادند.

پایان خبر/ ک