محمدعلي زارعي رييس راه آهن شرکت فولاد مبارکه با اعلام اين خبر افزود: اين مجموعه كه با همت و تلاش واحد راه آهن فولاد مباركه و مديريت توسعه سنگان طي پنج ماه طراحي و ساخته شد، از يك سوله با ظرفيت ذخيره حدود 10 هزارتن سنگ آهن و يك سيستم بارگيري شامل شوت تخليه، سيستم […]

محمدعلي زارعي رييس راه آهن شرکت فولاد مبارکه با اعلام اين خبر افزود: اين مجموعه كه با همت و تلاش واحد راه آهن فولاد مباركه و مديريت توسعه سنگان طي پنج ماه طراحي و ساخته شد، از يك سوله با ظرفيت ذخيره حدود 10 هزارتن سنگ آهن و يك سيستم بارگيري شامل شوت تخليه، سيستم ويبريشن و نوارنقاله كه در داخل سوله قرار دارد تشكيل شده و قادر است روزانه حداقل 80 واگن 105 تني را بارگيري نمايد.

وي تصريح نمود: با توجه به اينكه شرايط اقليمي معدن سنگان به گونه‌اي است كه حداقل چهار ماه از سال در معرض بادهاي شديد موسمي قرار دارد لذا با بهره‌برداري از اين سيستم مي توان بدون هيچگونه نگراني از پراكنده شدن مواد، بارگيري واگنها را در همه شرايط آب و هوايي به خوبي انجام داد.

رييس راه آهن شرکت فولاد مبارکه درخصوص مزاياي اين طرح گفت: با راه‌اندازي اين سيستم بارگيري، حمل جاده اي سنگ آهن از اين معدن به طور قابل ملاحظه‌اي كاهش مي يابد كه اين امر مزاياي زيادي از جمله كاهش ترافيك جاده، حوادث، مصرف سوخت و همچنين رعايت مسائل زيست محيطي را به دنبال خواهد داشت.

ايشان در پايان از معاونت هاي بهره برداري و توسعه، مديريت ارشد خدمات فني و پشتيباني، مديريت حمل ونقل و پشتيباني فولادمباركه و همچنين معاونت بهره‌برداري معدن سنگان و مديرعامل و مجموعه شركت توكاريل كه در انجام اين مهم همكاري داشته اند تشكر و قدرداني نمود.

پایان خبر/ ک