مبارکه‌نا از نمایشگاه خاکیان افلاک گزارش می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، نمایشگاه خاکیان افلاک در اردوگاه قدس شهرستان مبارکه از نیمه دوم شهریور افتتاح می‌شود و تا دهم مهرماه ادامه دارد.

 

جلال نوری در گفت‌وگو با مبارکه‌نا با اشاره به اینکه به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاه خاکیان افلاک برگزار می‌شود، تصریح کرد: سه ماه گذشته پیشنهاد نمایشگاه خاکیان افلاک در سپاه شهرستان مبارکه داده شد که با تصویب در فرمانداری مبارکه همه ادارات و سازمان‌های شهرستان برای برگزاری این نمایشگاه کمک سپاه مبارکه می‌کنند.

دبیر برگزاری این نمایشگاه بابیان اینکه تمام ادارات و سازمان‌های شهرستان در این مدت به کمک سپاه آمدند و در حال کار هستند، گفت: بلدوزرهای سیمان سپاهان، بیل‌های مکانیکی فولاد، تانکرهای آب‌رسانی شهرداری‌های اینجا به همکاری ما آمدند و در حال آماده‌سازی برای افتتاح هستند.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه سه قسمت دارد، افزود: قسمت اول قسمت نمایشگاه خاکیان افلاک، پل شناور، کانال و خاک‌ریزها است که این کار جوانان و نوجوانان را با فضای جنگ آشنا می‌کند.

نوری بابیان اینکه این راه به فضای مسقف حدود 1400 متر منتهی می‌شود و در این فضا 9 غرفه پیش‌بینی‌شده است، خاطرنشان کرد: قسمت دوم داری 9 غرفه که شامل، غرفه عفاف و حجاب، تونل شهدای مدافع حرم، پرده‌خوانی دفاع مقدس، ماکت‌های عملیاتی و روز عاشورا، غرفه کودک و نوجوان به‌صورت تخصصی، غرفه‌ها نقاشی‌های کشیده شده توسط هنرمندان شهرستان، غرفه اقتصاد مقاومتی و غرفه کتاب و محصولات فرهنگی است.

وی بابیان اینکه نمایشگاه تصویری در این قسمت اجرا می‌شود، ادامه داد: غرفه شهدای شهرستان تصاویر 570 شهید شهرستان در این غرفه به‌صورت هنری به نمایش گذاشته می‌شود.

دبیر برگزاری نمایشگاه خاکیان افلاک اظهار کرد: قسمت سوم ویژه‌برنامه‌هایی است که در کنار نمایشگاه مانند یادواره شهدای شهرستان، جشنواره سرود و تئاتر، مجمع رزمندگان اسلام شهرستان و ویژه‌برنامه ماه محرم اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌های عملیاتی که با یک سناریو خاص مانند عملیات محرم و انفجارها، حرکت تانک و نفربر، شلیک توپ اجرا می‌شود که از برنامه‌های قسمت سوم  این نمایشگاه است.

نوری با اشاره به اینکه قسمت‌های زیرسازی این نمایشگاه 100 درصد انجام‌شده و 70 درصد ظریف‌کاری انجام‌شده، گفت: با توجه به‌سرعت کار، به امید خدا 15 شهریورماه این نمایشگاه افتتاح می‌شود.

وی بابیان اینکه با هماهنگی با آموزش‌وپرورش مبارکه، کل مدارس شهرستان تقسیم‌بندی می‌شوند و به‌صورت اردویی از این نمایشگاه بازدید می‌کنند، خاطرنشان کرد: نمایشگاه تا اول مهر ویژه عموم برنامه‌ریزی‌شده و 10 روز آن را برای مدارس و دانش برنامه‌ریزی‌شده است.

 

انتهای پیام/