عمل آرتروسکوپی شانه جزو جراحی‌های نادری است که در سطح استان انجام می‌شود و برای اولین بار امروز در شهرستان مبارکه انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، امروز برای اولین بار عمل جراحی آرتروسکوپی شانه در بیمارستان محمد رسول‌الله (ص) مبارکه انجام شد.

 

آرتروسکوپی با کمترین عارضه و بدون باز کردن مفصل انجام می‌شود

رییس بیمارستان محمد رسول‌الله (ص) مبارکه در گفت‌وگو با مبارکه‌نا تصریح کرد: امروزه دنیای جراحی به سمتی می‌رود که تا ممکن است با روش‌هایی که عوارض کمتر دارد اعمال بزرگ انجام شود.

ناصر عباسیان با اشاره به انجام عمل با دستگاه آرتروسکوپی گفت: در زمینه جراحی ارتوپدی، آرتروسکوپی یکی از وسایل جراحی است که خوشبختانه توانسته‌ایم با کمک دانشگاه علوم پزشکی استان این دستگاه را برای بیمارستان تهیه کنیم.

وی بابیان مزیت‌های این عمل افزود: برای انجام این عمل که باید شانه بیمار باز و ترمیم می‌شد و عملی پر عارضه‌ای بود که به کمک این دستگاه با کمترین عارضه و بدون اینکه شانه باز شود و با چند سوراخ کوچک این عمل انجام می‌شود.

رییس بیمارستان محمد رسول‌الله (ص) بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با گسترش این‌گونه عمل‌ها در مبارکه خدمات بیشتری به مردم شهرستان ارائه کنیم.

 

عمل آرتروسکوپی شانه برای نخستین بار در شهرستان مبارکه انجام شد

دکتر ارتوپد بیمارستان محمد رسول‌الله (ص) در گفت‌وگو با مبارکه‌نا بابیان اینکه این عمل جراحی بدون باز کردن مفصل آسیب‌دیده، انجام می‌شود، تصریح کرد: در عمل جراحی آندوسکوپی بزرگ‌ترین نما از داخل مفصل به پزشک ارائه می‌شود و پزشک قادر به تشخیص مشکلات داخل مفصل می‌شود.

محمدرضا برزگر، جراح این عمل بابیان اینکه با استفاده از دستگاه آرتروسکوپی دررفتگی‌های شانه قابل‌ترمیم است و هزینه این عمل جراحی با طرح تحول سلامت کمتر شده است، گفت: خیلی از مشکلات مفصل‌ها و آسیب‌های استخوانی با استفاده از عمل جراحی آرتروسکوپی قابل‌درمان است و با توجه غیرقابل‌جبران بودن خطاهای میلی‌متری در جااندازی مفصل آسیب‌دیده این شیوه درمان کمک فراوانی به کم شدن خطا‌ها می‌کند.

وی افزود: مزایای این عمل باقی نماندن جای زخم ناشی از عمل جراحی بر روی اندام، رؤیت همه مشکلات داخلی مفصل آسیب‌دیده که با چشم غیرمسلح قابل‌دیدن نیست، غیرتهاجمی بودن عمل جراحی، آسیب ندیدن دیگر بافت‌ها و نسوج مفصل، ترخیص زودهنگام مریض از بیمارستان و از همه مهم‌تر عدم عفونت محل جراحی است.

جراح این عمل با اشاره به اینکه از شیوه جراحی آندوسکوپی در ارتوپدی هم استفاده‌های متعدد می‌شود، اضافه کرد: این شیوه بیشتر در جراحی زانو و شانه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه بسیاری از آسیب‌های نسوج نرم و عناصر نگهدارنده مفصل‌ها و سطوح غضروفی بیماران نیز با استفاده از این شیوه درمانی قابل‌درمان است، تأکید کرد: مشکلات 80 درصد از افرادی که با دلایل نامشخص درد ودررفتگی مفصل شانه مراجعه می‌کنند با استفاده از شیوه عمل جراحی آرتروسکوپی حل می‌شود.

برزگر ادامه داد: این جراحی جزو جراحی‌های نادری است که در سطح استان انجام می‌شود و برای نخستین بار در شهرستان مبارکه انجام شد.

انتهای پیام/