فتح‌الله جعفری در گفت‌وگو با مبارکه‌نا:

رییس مرکز بهداشت شهرستان مبارکه در گفت‌وگو با مبارکه‌نا با اشاره به هفته جهانی شیر مادر تصریح کرد: هفته جهانی شیر مادر از دهم تا شانزدهم مردادماه هرسال در نظر گرفته‌شده و سازمان بهداشت جهانی هرسال یک شعار برای این یک هفته در نظر می‌گیرد که شعار امسال، قوی و باهوش با شیر مادر است.

فتح‌الله جعفری  بابیان اینکه اهمیت تغذیه با شیر مادر برای نوزاد و کودک بسیار مهم است، گفت: شیر مادر حاوی مواد غذایی متناسب باسن نوزاد و کودک است و  از بدو تولد در حداقل زمان ممکن نوزاد باید از شیر مادرش تغذیه کند.

وی افزود: توصیه می‌شود که تا شش ماه اول تولد نوازد از شیر مادر تغذیه کند.

رییس مرکز بهداشت مبارکه اظهار کرد: در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها سلامت و مراکز بهداشتی شهرستان مراقبین سلامت و بهورزها آموزش‌های لازم را به خانم‌های باردار ارائه می‌دهند که یکی از اقداماتی که در حوزه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه اگر مادری در تغذیه نوزاد و کودک مشکل داشته باشد به مرکز بهداشت مبارکه مراجعه کند، خاطرنشان کرد: در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها سلامت و مراکز بهداشتی شهرستان، کمیته‌ای به نام کمیته شیر است که در این کمیته مراقبین سلامت، ماما، پزشک و کارشناس تغذیه حضور دارند که راهنمایی‌های لازم را به مادری که به‌تازگی زایمان کرده است ارائه بدهند.

جعفری ادامه داد: اگر به هر دلیلی مادر نتواند به نوزاد خود شیر بدهد در شبکه بهداشت مبارکه شیر خشک برای نوزاد تهیه‌شده و به‌صورت یارانه‌ای به افراد داده می‌شود.

وی با اشاره به آمار استفاده از شیر خشک در شهرستان مبارکه بیان کرد: در سال 93 شهرستان مبارکه 6/3 مادران از شیر خشک استفاده می‌کردند درحالی‌که استان 3/4 بوده و در سال 94 این رقم به 1/4 رسید که نزدیک به استفاده شیر خشک در استان بوده است .

رییس مرکز بهداشت مبارکه اضافه کرد: در سال 95 رقم استفاده از شیر خشک در شهرستان مبارکه به 3/5 رسیده است که از مقدار متوسط استفاده در استان پیشی گرفته است.

انتهای پیام/