جوان ۲۰ ساله ای در حسن آباد تنگ بیدکان تصادف می کند و به خون ریزی شدید داخلی و پارگی طحال دچار می شود که با سرعت عمل تیم های پزشکی بیمارستان محمد رسول الله(ص) مبارکه، جلوی خون ریزی داخلی این جوان کاملا گرفته می شود و از مرگ حتمی نجات پیدا می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، راکب موتور سوار 20 ساله جمعه شب در حسن آباد تنگ بیدکان با پراید تصادف می کند و توسط اورژانس 115 به بیمارستان محمد رسول الله(ص) مبارکه منتقل می شود و به طور سریع عمل می شود و در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه بستری است.

این جوان در تصادفی به خون ریزی شدید داخلی، پارگی طحال و شکستگی، لگن، زانو و قسمتی از پا دچار می شود که با سرعت عمل تیم های پزشکی شهرستان مبارکه، جلوی خون ریزی داخلی این جوان کاملا گرفته می شود و از مرگ حتمی نجات پیدا می کند.

 

سوپروایزر بیمارستان محمد رسول الله(ص) مبارکه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ساعت 21:58 روز جمعه ماشین اورژانس 115 یک بیمار تصادفی که وضعیت سختی داشت را به بیمارستان آوردند.

محسن امینی با بیان اینکه اتاق فرمان اورژانس 115 وضعیت این بیمار را گزارش داد و تیم های اورژانس، احیا و متخصصین جراح بیمارستان آماده پذیرش بیمار بودند، خاطرنشان کرد: زمانی که بیمار به بیمارستان رسید، سریعا برای عمل آماده شد.

وی افزود: بیمار به علت ضربات متعددی که به شکم، پهلوی چپ و قفسه سینه خورده بود و خون ریزی داخلی که داشت بسیار فشار خون پایینی داشت و سرم هایی که جبران کنند مایعات بودند را به بیمار وصل کردیم.

سوپروایزر بیمارستان مبارکه با اشاره به اینکه با درخواست خون برای بیمار و طبق نظر جراح به اتاق عمل منتقل شد، بیان کرد: عمل جراحی شروع و شکم بیمار باز شد که خون ریزی وسیعی داشت و ساکشن شد.

وی ادامه داد: در معاینات تشخیصی جراح، بیمار دچار پارگی طحال شده بود که با خارج کردن طحال جلوی خون ریزی بیمار گرفته شد و بعد از عمل به بخش مراقب های ویژه منتقل شد که وضعیت عادی خوبی دارد و در حال بهبودی است.

امینی با بیان اینکه البته بیمار دچار شکستگی ها لگن، زانو و پا شده بود اما به علت پارگی طحال در آن لحظه نمی شد اقداماتی برای شکستگی انجام داد، اظهار کرد: عمل خارج کردن طحال در 45 دقیقه انجام شد و با بهبودی کاملا بیمار به شکستگی ها پرداخته می شود.

 

رییس بیمارستان محمد رسول الله(ص) گفت: بیمارستان مبارکه 96 تخت خواب فعال برای جمعیت 150 هزار نفر شهرستان دارد.

ناصر عباسیان با بیان اینکه هر ماه حدود 20 الی 25 هزار بیمار داریم، افزود: هر هفته سه الی چهار نفر مانند این بیمار داریم و به علت هماهنگی بین تیم های بیمارستان و اتاق فرمان اورژانس 115 عمل ها با موفقعیت انجام می شود.

وی ادامه داد: خبری که اورژانس به ما می دهد تیم اورژانس و تیم جراحی بیمارستان آماده می شوند تا خدمات را به بیماران ارائه دهند و زمان در اینگونه عمل ها تعیین کننده موفقیت عمل است.

رییس بیمارستان مبارکه با بیان اینکه تیم های پیش بیمارستانی، بیمارستانی، متخصصین عمل و icu  باید آماده باشند تا عمل با موفقیت انجام شود، تصریح کرد: همه در این عمل نقش کلیدی داشتند و به همین علت بیمارستان محمدرسول الله(ص) توانسته در این زمینه موفق باشد.

وی با اشاره به اینکه این نفش ها مانند زنجیره پشت سر هم انجام شد تا توانست جان یک انسان را نجات دهد، بیان کرد: خداروشکر وضعیت عمومی بیمار خوب است و یک هفته دیگر بیمار مرخص می شود.

انتهای پیام/