یادداشت/ به مناسبت روز حجاب و عفاف

مبارکه نا-زهراسادات امیری/ میدانیم 21 تیر، سالروز به توپ بستن مسجد گوهرشاد مشهد و مردم معترضی است که در مخالفت با قانون کشف حجاب رضاشاه، در مسجد تحصن کرده بودند. 80 سال پیش در سال 1314 با هدایت و روایت انگلیسی‌ها و اقدام رضاخان دستور کشف حجاب صادر شد و این حکم ضد دینی و ضد شرعی مورد اعتراض مردم و بسیاری از علما قرارگرفت. معترضین به مسجد گوهرشاد پناهنده شدند و در برابر این حکم غیر دینی مقاومت کردند. هنگامی که خبر این اعتراض به رضاخان رسید؛ دستور داد درب مسجد را بسته و مردم را به گلوله ببندند. در همین زمان، زنان و مردان مومن را به گلوله بستند.

اما خانواده ها و زنان پاکدامن ایران زمین، این ننگ را نپذیرفتند و حتی عده ای از آنان، سالیان متمادی از خانه خارج نشدند تا ناچار نباشند بدون حجاب، در انظار عمومی حاضر شوند. اشتباه رضاشاه آن بود که تصور می کرد برهنگی زنان، عامل پیشرفت کشور و نوعی حقوق بشر و آزادی برای زن است! اما زنان سرزمین ما، این مایة خفت را پذیرا نبودند و چادر را به عنوان حجاب برتر، انتخاب کردند و با همان حفظ حجاب و چادر به بالاترین مدارج رسیدند و می رسند.

هم اکنون، زنان چادری و محجبة موفقی در عرصة علم، سیاست، فرهنگ، ورزش و … داریم. زنانی که هم ارزش والای خود را می دانند که به هر شخصی اجازه نمی دهند به راحتی وارد حریم خصوصی آن ها شود و هم ارزش چادر، این یادگار حضرت زهرا (س) و سفارش شهدا را به خوبی درک کرده اند. من به عنوان یک خانم محجبه به خود افتخار می کنم که با حفظ حجاب و چادر، توانسته ام به جایگاه علمی نسبتاً بالایی برسم و در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی فعالیت داشته باشم.

اما ارزش حجاب و چادر زمانی بیشتر مشخص می شود که می بینیم پس از گذشت حدود چهل سال از انقلاب اسلامی، باز هم دشمن دست روی ترویج بی حجابی گذاشته و «چهارشنبه های سفید» را شعار عده ای جاهل و نا آگاه کردند تا به خیال خود، برای رنان آزادی بیاورند! اما کمی دقت نشان میدهد این، نه تنها آزادی برای زن نیست که جفای عظیمی در حق اوست؛ چرا که هر چیز باارزش، در پوشش وجوددارد و این پوشیدگی است که مانع پوسیدگی می شود.

اتفاقاً امسال، روز 21 تیر (روز عفاف و حجاب) مصادف با روز چهارشنبه شده است. چهارشنبه ای که همه با حضور در همایش ها و راهپیمایی ها نشان خواهند داد هنوز هم انتخاب زنان مسلمان ایران زمین، حفظ حجاب است. هنوز هم زنان ما با افتخار، چادر سر می کنند و با همین حفظ حجاب در عرصه های متعدد، خوش می درخشند. در شهرستان مبارکه هم، همزمان و همراه با دیگر شهرهای کشور در 21 تیر96، در تجمع و راهپیمایی حجاب و عفاف، از ساعت 18:30 از درب مسجد شهیدبهشتی به سمت باغ بانوان، شرکت خواهیم کرد و بار دیگر مشتی کوبنده بر دهان یاوه گویان خیال پرداز، خواهیم کوبید تا برای همیشه آرزوی کشف حجاب مجدد را در این کشور، با خود به گور ببرند انشاءالله.

انتهای پیام/