همایش دختران فاطمی همراه نمایشگاه عفاف و حجاب در دارالقرآن کوثر شهر دیزیچه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، همایش دختران فاطمی همراه نمایشگاه عفاف و حجاب در دارالقرآن کوثر شهر دیزیچه برگزار شد.

۲۱ تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخانی و از 19 تا 25 تیرماه هفته عفاف و حجاب نام‌گرفته است.

این هفته برای پاسداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای عفاف و پاک‌دامنی در 21 تیر، سالروز حمله رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال 1315 است.

امام‌جمعه دیزیچه در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با مبارکه‌نا با اشاره به اینکه بهترین سرمایه برای زن چادر و حجاب است، تصریح کرد: این قشر به خاطر ارزش و احترامی که در جامعه اسلامی دارا هستند برای حفظ آن باید با رعایت عفاف و حجاب خود تلاش کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی صانعی بابیان اینکه بانوان در زندگی فردی و اجتماعی خود از حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) الگو بگیرند، گفت: انس گرفتن کودکان و نوجوانان با فلسفه حجاب و پوشش اسلامی و آشنایی آنان با مبانی دینی اسلامی در ابتدای سن تکلیف از عمده اهداف برگزاری این همایش است.

وی افزود: اهتمام به عفاف و حجاب باعث حفظ و منزلت شخصیت و ارزش زن می‌شود.

امام‌جمعه دیزیچه با تأکید بر اینکه حجاب پرچم مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن است که حفظ آن‌هم برای زنان و هم مردان ضرورت دارد، اظهار کرد: بدحجابی بزرگ‌ترین عامل فساد در جامعه قلمداد می‌شود و هم‌اکنون دشمنان با اشاعه آن سعی در آسیب رساندن به جامعه هستند.

وی ادامه داد: طلاق و از هم پاشیدن نظام خانواده ازجمله پیامدهای زیان‌بار رعایت نکردن به عفاف و حجاب است.

حجت‌الاسلام صانعی بابیان اینکه حجاب و پوشش دارای آثار و فواید زیادی است که مهم‌ترین آن‌ها مبارزه با نفس، آرامش روانی، ارزش احترام زن، استحکام پیوند خانوادگی، مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب و سلامت اجتماع در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که در آن بانوان با حفظ حدود و حقوق دیگران ظاهر می‌شوند و موجب تخریب روح و جسم همنوعان خود شده و محیط آرام و امنی را برای جوانان فراهم سازند، به‌سوی سعادت و سلامت روانی پیش خواهد رفت .

وی عنوان کرد: دشمن دریافته که اگر بر روی عفاف و حجاب زنان به‌عنوان یک نقطه استراتژیک کار کند، می‌تواند به اهداف خود دست یابد لذا بر روی این برنامه زوم کرده و اجرایی کرده است.

انتهای پیام/