امام‌جمعه مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مبارکه با اشاره به عدالت در زندگی تصریح کرد: بی‌شک یکی از نیازهای اساسی زندگی بشر بحث عدالت است، چیزی که پیغمبران الهی به خاطر آن مبعوث به رسالت شدند.

امام‌جمعه مبارکه ادامه داد: امیر مؤمنان علی علیه اسلام چهره درخشانی در تاریخ  بشر که سمبل این عدالت است یک عده خواهان دنیاطلبی و حاکمیت به‌ناحق و علی ابن ابی‌طالب نقطه مقابل این‌ها است.

وی بابیان اینکه عدل بنیاد حیات اجتماعی بشر است، افزود: امروزه در قرن 21 بشر بیشتر تشنه چنین حقیقتی است و امروز جاهلیت مدرن که به دنبال جاهلیت اولیه بنا گذاشته‌شده نه‌تنها بی‌عدالتی و ظلم از همه زمان‌ها بیشتر شده بلکه رنگ حقیقت به خود گرفته است.

حجت‌الاسلام محمدی بابیان اینکه همان‌طور که با شعار حقوق بشر یا دموکراسی بزرگ‌ترین ظلم در حق بشری می‌کنند، اظهار کرد:  ویژه خواهی زیاده و تبعیض، ذات نظام‌های بین‌المللی شده است.

وی با محکوم کردن چندساله حکومت‌های استکباری بیان کرد: چندین سال است که ملت مظلوم یمن زیر بمب باران‌های سعودی دست‌وپا می‌زنند و درواقع نسل‌کشی با شعارهای جذاب صورت می‌گیرد.

امام‌جمعه مبارکه بابیان اینکه حق وتویی که امروز در شورای سازمان ملل برای پنج کشور قائل شده، نماد ظلم و تبعیض جامعه جهانی است، ادامه داد: سکوت در مقابل ظلمی که توسط دست‌نشانده‌های این‌ها انجام می‌شود خود مظهر بی‌عدالتی است و حادثه کشورهایی مثل یمن، سوریه و فلسطین توسعه روحیه استکباری است.

وی در خصوص فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان بیان کرد: آتش به اختیار بودن نسبت به عملکرد ضعیف بعضی از دستگاه‌های اجرایی به معنای جهاد کردن درراه مشکلات کشور و استفاده از همه ظرفیت‌های جامعه برای مقابل باکم کاری است.

حجت‌الاسلام محمدی بابیان اینکه آتش به اختیاری که رهبر می‌فرمایند می‌تواند مصداق میلیون‌ها جوان بیکار باشد که هرکسی در این راه تلاش کرد، مفهوم این را می‌رساند، خاطرنشان کرد: آتش به اختیار به معنی این است که قشر تحصیل‌کرده و طلاب در پیشبرد اهداف کشوری درصورتی‌که نهادهای دولتی توان انجام کاری نداشته باشند باید ورود کنند.

وی بیان کرد: دموکراسی عریض و طویلی اداری خیلی دست‌وپا گیر است، کشوری که بااین‌همه دشمن مدیریت شود باید فراتر از سیکل اداری عمل کند.

امام‌جمعه مبارکه در رابطه با سند 2030 گفت: شورای فرهنگی که سند 2030 به‌منزله نابودی کشور بود و یک کاپیتولاسیون فرهنگی بود را نه‌تنها لغو کرد بلکه باید این سند ابطال شود.

وی بیان ادامه داد: با تشکر از 151 نماینده مردمی که پای لغو شدن سند را امضا کردن برای دیگر نمایندگان جای تأسف دارد که چطور سرنوشت کشور برایشان حائز اهمیت نبوده است.

انتهای پیام/