ضامنین امنیت و ثبات ایران در مقابل تروریسم تکفیری:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، زمانیکه امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت 1358فرمان تشکیل سپاه پاسداران را داد به خوبی می دانستند که این نیرو قرار است چه نقش مهمی را در حفظ امنیت و ثبات ایران در کنار پیشرفت نظامی و منطقه ای بازی کند. نیرویی که به خار چشم متخاصمان انقلاب و ایران تبدیل شده است.

در ابتدای انقلاب اسلامی وجود نیروی نظامی مطمئن و برآمده از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی، ضروری می نمود. به همین منظور با فرمان امام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد.

قانون اساسی درباره سپاه می‌گوید: “سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روزهای پیروزی این انقلاب تشکیل شد، برای ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پابرجا می‌ماند. حدود وظایف و قلمرو مسؤولیت این سپاه در رابطه با وظایف و قلمرو مسؤولیت نیروهای مسلح دیگر با تأکید بر همکاری و هماهنگی برادرانه میان ایشان بوسیله قانون تعیین می‌شود.”

سپاه در عرصه امنیتی و نظامی کشور آنچنان موفق و پیروزمندانه بود که در طول 8 سال دفاع مقدس حماسه های بی نظیری را رقم زد که بسیاری از عملیات های نظامی در دانشکده های نظامی جهان تدریس می شوند. اقتدار و توانمندی سپاه پاسداران باعث شد تا دشمنان انقلاب برای تعضیف آن دست به کار شوند.

یک اصل همیشگی در تاریخ انقلاب و ایران وجود دارد و آن این است هر بخش و حوزه ای که قدرت و اقتدار ایران اسلامی را افزون می سازد، مورد تحریم و محدودیت اقتصادی، مالی و اقدامات خرابکارانه دشمنان قرار می گیرد. سپاه پاسداران نیز از این امر مستثنی نیست.

سپاه پاسداران زیرمجموعه های بسیاری دارد. قرارگاه سازندگی خاتم در بخش اقتصادی یکی از بزرگترین و کارآمدترین قرارگاهی است که هزاران طرح و ابرپروژه را در کشور و خارج از ایران انجام داده است.

اما سپاه قدس سپاه پاسداران که در طول جنگ تحمیلی تاسیس شد، قدرت و پرستیژ منطقه ای کشور را به اوج قله اقتدار رسانده است. نام سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، لرزه بر تن تمامی دشمنان می اندازد که این قدرت به پشتوانه اتحاد و ارزش های انقلاب و ولایت فقیه  جمهوری اسلامی حاصل شده است.
این نیروها در طول چند دهه اخیر در کنار نیروهای نظامی دیگر، ضامن امنیت کشور بوده اند.

از اصلی ترین اهداف سپاه پاسداران و نیروی قدس، مبارزه با تروریسم در منطقه است. در سال های گذشته موج جدید تروریسم تکفیری در غرب آسیا و شمال  و مرکز آفریقا شکل گرفته است. تروریسمی که داعش و النصره دو نمونه اصلی این نوع تروریسم هستند. با شکل گیری بیداری اسلامی در سال 2011، غرب و کشورهای مرتجع منطقه ای برای جلوگیری از نفوذ بیداری به کل منطقه و بخصوص شیخ نشین های خلیج فارس، گروه های تکفیری تروریستی را شکل بخشیدند و بر روی آنها در کشورهای محور مقاومت به صورت گسترده ای سرمایه گذاری کردند.

سوریه و عراق دو هدف اصلی ایجاد ناامنی به وسیله تروریسم تکفیری بودند. در لبنان نیز حزب الله تحت فشار اسرائیل و آمریکا قرار گرفت تا با تضعیف آن تروریسم در این کشور قدرت بگیرد که با مقاومت این نیرو طرح شکست خورد. به هر حال در اهداف شوم کشورهای غربی و مرتجع در ناامنی سازی منطقه، نیروی سپاه قدس و سردارسلیمانی به عنوان سدی محکم ایستادگی کردند و به کمک کشورهای متحد ایران رفتند. در صورتیکه ایران وارد بحران عراق و سوریه نمی شد، بدون شک داعش بغداد و دمشق را به تسخیر خود در می آورد و هدف بعدی نیز جمهوری اسلامی بود.

با شکست هیمنه تروریسم تکفیری در عراق و سوریه، تلاش برای ناامن سازی ایران به عنوان اهداف اولیه کشورهای خودکامه عربی مانند عربستان و دولت های غربی بخصوص آمریکا، با قدرت بیشتری پیگیری می شود. به همین منظور در طول دو سال اخیر صدها تیم تروریستی تکفیری به سوی ایران روانه شده اند ولی اکثر آنها در تور اطلاعاتی و امنیتی نیروهای ایران گرفتار آمده اند.

نقش سپاه قدس و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی سپاه پاسداران در جلوگیری از نفوذ تروریست ها به کشور بسیار قابل اهمیت است. کمک های مستشاری سپاه قدس به نیروهای نظامی عراق و سوریه یکی از اصلی ترین راهبردهایی بوده که مانع از پیشروی تروریست ها به سمت مرزهای کشور شده است.

چنین نقش استراتژیک سپاه قدس در منطقه خاورمیانه است که آمریکا را به صرافت انداخته تا به هر صورتی شده این نیرو را تحریم کند و حتی با فشار بر دولت ایران و با وعده امتیازات مالی و اقتصادی سعی کرده تا مانورهای موشکی سپاه پاسداران و اقتدار سپاه قدس در منطقه را محدود سازد.

آنچه که در 17 خرداد 96 در مجلس و حرم مطهر امام توسط تروریست های داعش روی داد، نقش امنیت ساز نیروهای سپاه را بیشتر از گذشته مشخص ساخت. داعش در عراق، سوریه و افغانستان، سه کشور همسایه و همجاور ایران با قدرت نیروهای مدافع حرم محدود شده ولی با این وجود همیشه در فکر ورود به ایران و عملیات تروریستی بوده است.

تروریست های داعشی اهداف شوم خطرناکی داشتند که با مقاومت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی از سایر ارگان ها و سازمان ها، نتوانستند به این اهداف برسند و تنها به صورت کور به تیراندازی پرداختند. مردم ایران در این حادثه به ارزش والای نیروهای نظامی و اطلاعاتی و همچنین مدافعان حرم و سپاه قدس در آنسوی مرزها پی بردند.

ارزشی که علی لاریجانی، رئیس مجلس در مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران به آن به خوبی اشاره کرد و به آمریکا و کشورهای متخاصم درباره خطوط قرمز ایران در مبارزه با تروریسم هشدار داد: “با صدای رسا و روشن  اعلام می کنیم سپاه  پاسداران یک نیروی مردمی فداکار برای انقلاب اسلامی است و نیروی قدس و سپاه هر دو خط قرمز نظام هستند از این رو پاسخ کوبنده‌ای به آنها خواهیم داد.”

خطوط قرمزی که آمریکا  در ایامی که ایران درگیر با تروریست های داعشی و داغدار مردمش بود، با وقاحت تمام آنها را در لیست تحریم های جدید خود قرار داد. تحریم هایی که برای جمهوری اسلامی و مردم ایران هیچ وجاهتی ندارند چرا که مدافعان دُرّ با ارزش امنیت را بر دیدگان خود جای داده اند و هیچ متخاصمی نمی تواند آنها را در کشور ایران تحریم و محدود سازد.

دشمنی و خصومت آمریکا، شیطان بزرگ در ناامن سازی ایران به حدی است که اصلی ترین نیروهای ضامن امنیت و ثبات کشور را تحریم کرد. سنای آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست تحریم های تررویستی و تحریم تسلیحاتی ضدسپاه قرار داد.

چنین خباثتی در حق مردم ایران تنها از سوی دولت شیطانی آمریکا برمی آید که از یکسو عربستان سعودی آزمایشگاه و کارخانه تولید تروریسم تکفیری را به مدرن ترین سلاح ها مجهز می سازد و از سوی دیگر، قصد دارد تا ایران، دموکرات ترین حکومت منطقه را در مقابل تروریسم تکفیری خلع سلاح کند!

رئیس مجلس شورای اسلامی به خوبی آمریکا را داعش بین المللی نامید و روشن ساخت در داخل ایران سایر قوا، حمایت از سپاه پاسدارن و نیروی قدس را به عنوان ضامنین امنیت کشور سرفصل اقدامات خود قرار داده و هیچ قوه ای حق ندارد به امید واهی امتیازات مالی و اقتصادی و رویکردهای غرب محور برد – برد، از خطوط قرمز عبور کند.

انتهای پیام/ جهان نیوز