یادداشت/

مبارکه نا-زهراسادات امیری/ آزادی و امنیت دو واژه کلیدی در انقلاب اسلامی هستند. با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357به رهبری امام خمینی (ره) یکی از شعارهای اصلی انقلاب که «آزادی» بود؛ صورت عملی به خود گرفت.

مردم ایران توانستند در سایة انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) و پس از آن، مقام معظم رهبری، آزادانه در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، مذهبی، علمی و ورزشی شرکت کنند. توانستند آزادانه در انتخابات شرکت کرده و سرنوشت خود را با آرای خویش رقم زنند. در تمام این 38 سال پس از انقلاب، مردم آزاد بودند.

اما عده ای، آزادی را دست آویز اهداف خود کرده و خواستند با شعار «آزادی» به امنیت مردم آسیب برسانند.

شعار «آزادی» دادند و به دنبال رواج بی بند و باری شدند. نمونه ای از آن، در ورزشگاه 22بهمن مبارکه به وجودآمد که فردی روحانی نما به خود اجازه داد در دو جلسه وارد شهر شود و یک بار، فتنه گر سال 88 را سید مظلوم بنامد و بار دیگر، پا را فراتر گذاشته نمازجمعه و ائمه جمعه را زیر سؤال ببرد!

منظور این افراد، از آزادی آن است که هر چه خواستند بگویند و به هر شکلی خواستند وارد اجتماع شوند و کسی هم کوچکترین تذکری به آنها ندهد.

آمدند مسأله چهارشنبه های سفید را مطرح کردند تا مخالفتی برای حفظ حجاب باشد؛ اما در چهارشنبه هفته جاری، تروریست ها نشان دادند ارزش امنیت چقدر بالاست و حافظان امنیت در مواجهه با تروریست های حادثه شهر تهران، باز هم آزادی را برای مردم وطن به ارمغان آوردند. اینجا بود که بسیاری از مردم، معنای واقعی آزادی را دانستند.

آزادی ای که در سایه رهبری فرزانه و مدافعان حرم و مرزبانان، همراه با امنیت برای تمام مردم سرزمین ایران اسلامی رقم خورده است. دانستند آزادی، بی بند و باری و برگزاری کنسرت مختلط و کشف حجاب نیست.

آزادی، آن است که بتوانی در نهایت امنیت و آسایش، در کشوری زندگی کنی که کشورهای همسایه اش، بستر حوادث گوناگون تروریستی هستند و مردم ایران هر شب در آزادی و امنیت کامل، سر بر بالین می گذارند؛ چون محافظان این امنیت و آزادی به دشمنان، اجازه ورود به خاک ایران را نداده و نمی دهند.

این حادثه تروریستی که به فرموده مقام معظم رهبری، ترقه بازی بود؛ هرچند حادثه تلخی بود؛ اما غفلت زدگان را بیدارکردتا معنای کلام بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) را درک کنند که فرمود: «اگر سپاه نبود؛ کشور هم نبود.»

انتهای پیام/