نماینده مبارکه در گفت‌وگو با مبارکه نا:

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مبارکه نا  با اشاره به سند 2030 تصریح کرد: سند 2030 در کمیسیون‌ها مربوطه در حال بررسی است و اگر تحدیدی در مقابله وضعیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان باشد، مجلس مطمئناً به‌طور صریح و شفاف ورود پیدا می‌کند.

زهرا سعیدی بابیان اینکه معایب و نقاط ضعف این سند بررسی می‌شود و بعد موضع‌گیری می‌کنیم، گفت: مجلس وظیفه خود را در مقابله دفاع و سیانت از حقوق مردم انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد جریمه چند میلیارد دلاری ایران به ترکیه افزود: این موضوع در حال برسی است و صحبت‌های مطرح‌شده که ارتباطی به قرارداد کرسنت دارد یا ندارد هیچ‌کدام صراحت و شفایت ندارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینکه برخی‌ها می‌گویند این جریمه دومیلیاردی ارتباطی به قرارداد کرسنت ندارد و برخی دیگر می‌گویند این جریمه به خاطر عمل نکردن به این قرارداد است، خاطرنشان کرد: مجلس در جایگاه نظارتی عمل می‌کند و تا زمانی که موضوع این قرارداد و جریمه دومیلیاردی شفاف نشود، نمی‌توان نظر کارشناسی داد.

وی با اشاره به اینکه اگر علم من کامل شود و صحبت کارشناسی و حتماً موضع‌گیری خواهم کرد و به‌صراحت نظرم را اعلام می‌کنم، ادامه داد: اگر جایی حقی از مردم ضایع‌شده باشد ما محکم و استوار در کمیسیون‌ها و صحن علنی دفاع خواهیم کرد.

سعیدی با اشاره به دانشگاه آزاد و بحث‌های مطرح‌شده بیان کرد: کشور نیاز به یک آرامش دارد و این آرامش باید با اعتماد به مردم بازگردانِ می‌شود درحالی‌که هیچ حقی نباید از فردی ضایع شود.

وی بابیان اینکه در این بحث یک سری سندهایی منتشرشده و باید این سندها موردبررسی قرار بگیرد، اظهار کرد: آقای میرزاده چند سالی در دانشگاه آزاد کارکرده و در حال حاضر هم آقای نوریان با سوابق درخشانی به کارآمده اند و آنچه ما می‌خواهیم این است که در دانشگاه آزاد باید مدیریت شایسته ازنظر علمی، انقلابی و کارآمد باشد.

نماینده مبارکه گفت: مهارت‌ها و مسائل آموزشی باید خارج از حواشی مدنظر گرفته و بررسی شود و در کنار آن‌هم اگر حقی از مردم ضایع‌شده باید آن حق برگردانِ شود.

وی بابیان اینکه من شخصاً منتقد سیستم قبلی دانشگاه آزاد هستم و در حال حاضر این نقدها دردی را دوا نمی‌کند، افزود: این سیستم در حال تغییر است و باید مشکلاتی در سیستم دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشته باتدبیر ویژه حل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تهدیدهای اخیر کشورهای غربی عربی تصریح مرد: شعار امسال و شعار سال‌های گذشته که مبحث اقتصادی مقاومتی است، پاسخ تمام این گزافه‌گویی‌ها است.

وی اضافه کرد: ما کشوری نیستیم که از این تحریم‌ها و فریادها بترسیم، ایران باروحیه جهادی، ایثار و شهادت عجین شده است.

سعیدی اظهار کرد: ما با توکل به خدا و زیر سایه رهبر معظم انقلاب، روحیه انقلابی مردم و مسئولان از هیچ تهدیدی نخواهیم ترسید و مقابله می‌کنیم.

انتهای پیام/