امام‌جمعه دیزیچه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی صانعی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دیزیچه با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی (ره) است و انتخاب امام خامنه‌ای به رهبری نظام و حکومت اسلامی ایران تصریح کرد: شرکت در مراسم ارتحال یک وظیفه‌ای است که بر دوش همه ما است.

امام‌جمعه شهر دیزیچه بابیان اینکه مکتب سیاسی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یادگار امام(ره) در بین ما است، گفت: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی یک مکتب سیاسی را به دنیا، علما، خواص و عموم معرفی کرد که موردپذیرش در عرصه داخلی و خارجی قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه در مکتب سیاسی امام راحل معنویت از سیاست جدا نیست، افزود: اگر ما مکتب سیاسی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی را مرور کنیم می‌بینیم که خود امام(ره) سیاست را با معنویت همراه می‌کرد.

حجت‌الاسلام صانعی ادامه داد: در کانون مبارزات سیاسی بنیان‌گذار انقلاب، منبر اصلی رفتار معنویتی امام بود و همه رفتارها و مواضع امام حول محور خدا و معنویت دور می‌زد.

وی بابیان اینکه این سیاستی برخی از ما ارائه می‌دهیم بدون معنویت است، خاطرنشان کرد: این مکتب امام خمینی نیست، اینکه ما سکان دار مسئولیت‌هایی در نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم ولی مسائل شرعی و معنوی را رعایت نکنیم، این سزاوار نیست.

امام‌جمعه دیزیچه با اشاره به اینکه اعتقاد و اعتماد به نقش مردم، شاخص دوم مکتب سیاسی امام رحل است، اظهار کرد: اعتقاد راسخ و صادقانه به مردم و نقش مردم داشت، امام معتقد بود که بااراده پولادی مردم می‌شود در برابر همه قدرت‌های متجاوز جهانی ایستاد.

وی اضافه کرد: مردمی که با این اراده هشت سال جنگ را اداره کردند به بسیاری از سیاست‌های استکباری نه گفتند و ثمرات این نه گفتن‌ها را می‌بینیم.

حجت‌الاسلام صانعی افزود: مردم پای انقلاب هستند مهم این است که ما مسئولان پای کشور و انقلاب باشیم.

وی بابیان اینکه دیگر شاخصه مهم مکتب سیاسی امام پاسداری از ارزش‌ها است که مظهر آن در تبین مسئله ولایت‌فقیه امام راحل روشن کرد، خاطرنشان کرد:  ولایت‌فقیه جایگاه مهندسی نظام، حفظ خط و جهت‌دهی نظام و جلوگیری از انحراف به سمت راست و چپ است.

امام‌جمعه دیزیچه گفت: نقش ولایت‌فقیه این است که در مجموعه پیچیده، روش‌های گوناگون که برخی از مسئولان برای اداره کشور در نظر دارند، ولایت‌فقیه مسیر حرکت نظام را رصد می‌کند که دچار انحراف از اهداف و ارزش‌های اسلامی نشوند.

وی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از شاخصه‌های مهم مکتب سیاسی بنیان‌گذار انقلاب می‌توان نام برد، مسئله عدالت اجتماعی است، گفت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین خطوط در مکتب سیاسی امام راحل، عدالت اجتماعی است.

حجت‌الاسلام صانعی ادامه داد: این عدالت اجتماعی در همه برنامه‌های حکومت هم از قانون‌گذار، اجرا و قضا باید باشد.

وی بابیان اینکه عدالت اجتماعی و پر کردن شکاف‌های اجتماعی باید موردنظر و هدف باشد، افزود: پر کردن شکاف اقتصادی در بین مردم، رفع تبعیض در استفاده از منابع گوناگون ملی در میان طبقات مختلف مردم مهم‌ترین وظیفه‌های مسئولان است.

امام‌جمعه دیزیچه با اشاره به اینکه مهم‌ترین انتظار مردم از مجلس، دولت و قوه قضاییه، همین شاخصه مهم مکتب سیاسی امام راحل یعنی عدالت است، تصریح کرد: اگر این عدالت اجتماعی باشد، اقتدار ملت تأمین می‌شود، اصلاح مسائل اقتصادی شکل می‌گیرد و اگر این عدالت مدنظر مسئولان نه در شعار بلکه در عمل باشد مبارزه با فساد هم به وجود می‌آید.

انتهای پیام/