رییس شبکه بهداشت و درمان مبارکه مرگ جوان به دلیل ابتلا به تب کریمه کنگو را تکذیب کرد و گفت: این جوان مظنون به ابتلا به ویروس تب کریمه کنگو بوده و نظر قطعی پس از وصول نتیجه آزمایش ارسالی به تهران قابل اعلام است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه در گفت‌وگو با مبارکه نا ضمن تکذیب خبر تائید مرگ  یک جوان  به دلیل ابتلا به تب کریمه کنگو تصریح کرد: وی مظنون به ابتلا به ویروس تب کریمه کنگو بوده و نظر قطعی پس از وصول نتیجه آزمایش ارسالی به تهران قابل اعلام است.

علی پارسا گفت: این جوان متعاقب ذبح یک گوسفند و احتمالاً نیش کنه و یا ترشحات خون دام با علائم  بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو( cchf)  شامل تب و خونریزی به  از بیمارستان‌های اصفهان مراجعه و بستری و تحت درمان قرار می‌گیرد.

وی افزود: باوجود اقدامات درمانی فوت نمودند اما تشخیص قطعی و نهایی با آزمایش خون مشخص می‌شود و تائید نهایی علت فوت این جوان براثر این ویروس پس از مشخص شدن جواب آزمایش صورت خواهد گرفت.

پارسا اظهار کرد: مردم هیچ‌گونه نگرانی در خصوص این ویروس نداشته باشند چون کلیه کشتارگاه‌ها تحت نظارت دامپزشکی و شبکه بهداشت بوده و  سلامت گوشت تضمین‌شده و قبل از عرضه یک شبانه‌روز در اتاق پیش سرد نگهداری می‌شود تا ازنظر عدم وجود احتمالی ویروس نیز اطمینان حاصل شود.

وی ادامه داد: شهروندان محترم گوشت موردنیاز خود را با اطمینان خاطر از مراکز مجاز و مورد تائید دام‌پزشکی که همراه با برچسب دامپزشکی است تهیه کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان مبارکه با درخواست از همشهریان بیان کرد: با عمل به  توصیه‌های بهداشتی زیر  ازجمله، خرید گوشت از مراکز مورد تائید دام‌پزشکی و با مهر و یا برچسب دامپزشکی، خودداری از ذبح دام در منازل و معابر عمومی حتی توسط افراد حرفه‌ای، مقابله دامداران با کنه توسط سم‌پاشی با هماهنگی شبکه دامپزشکی، استفاده قصاب‌ها از وسایل حفاظت فردی و خودداری از له کردن کنه روی پوست و یا قرار دادن چاقو دردهان و یا  خوردن جگر خام  با این ویروس مقابله کنند.

وی اضافه کرد: خانم‌های خانه‌دار حتماً گوشت تازه را قبل از تمیز کردن 24ساعت در یخچال نگه‌داری کنند تا این ویروس  در اثر سرما از بین برود.

انتهای پیام/