امام جمعه دیزیچه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی صانعی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دیزیچه با تبریک فرارسیدن ما مبارک رمضان تصریح کرد: ماه رمضان، ماه نزول قرآن، ماه بندگی، ماه نزول برکت، رحمت و بندگی و ضیافت الهی و ماه خودسازی و اصلاح جامعه است.

امام‌جمعه دیزیچه گفت: در این ماه مبارک به همدیگر کمک کنیم تا خودمان و جامعه اصلاح شود.

وی با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت افزود: مشارکت 73 درصدی واجدان شرایط، شکوه دیگری از عظمت نظام و مردم شریف ایران اسلامی به رخ جهانیان کشید.

حجت‌الاسلام صانعی بابیان اینکه حضور پرشور و حماسی که جلوه‌ای از مردم‌سالاری دینی برای افزایش سرمایه ملی و افتخاری برای ایران اسلامی باید محسوب کرد، خاطرنشان کرد: این انتخابات باشکوه کار مردم بود که به زیبایی انجام شد و رمز تقویت امید به آینده و نشاط و سرزندگی مردم است و مسئولان باید انتظارات و وعده‌هایی که داده‌شده را برای مردم محقق کنند.

وی ادامه داد: وعده‌هایی که به‌طور شفاف در حافظه مردم ثبت‌شده و مردم این وعده‌ها را از دولت‌مردان مطالبه خواهند کرد.

امام‌جمعه دیزیچه با اشاره به اینکه در هرجایی که انتخابات برگزار می‌شود باید این چهار مؤلفه باشد، اظهار کرد: انتخابات باید چهار مؤلفه، مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت داشته باشد، که در ایران اسلامی و در این انتخابات به‌صورت واضح نمایش داده شد.

وی بابیان اینکه از همه کاندیداها و طرفداران  آن‌ها که باعث حضور گسترده مردم شدند تشکر می‌کنیم، عنوان کرد: این انتخابات با این عظمت هیچ‌گونه فتنه‌ای نداشت و به کام مردم ما شیرین آمد.

حجت‌الاسلام صانعی با اشاره به اینکه در انتخابات همه ما به‌عنوان حامی یکی از کاندیداها طرفداری می‌کردیم که حق هر فردی است، خاطرنشان کرد: بعد از انتخابات رقابت‌ها تبدیل به رفاقت‌ها شود و بعد از انتخابات این رقابت ها پذیرفته نیست.

وی بابیان اینکه گروهی و افرادی بخواهند توهین کنند به دیگران، راه صحیحی نیست، افزود: با توهین و افترا این شور انتخاباتی را برای مردم تلخ نکنید.

امام‌جمعه دیزیچه بیان کرد: توهین کردن به بزرگان دین، روحانیت و ائمه جمعه پذیرفته نیست و همه باید در مسیری قدم برداریم که احترام یکدیگر را داشته باشیم و اگر احترام یکدیگر را نداشته باشیم باعث مشکلات جدی می‌شود.

وی در واکنش به توهین به ائمه جمعه در مراسم یکی از کاندیدهای ریاست جمهوری در مبارکه گفت: متأسفانه در شهرستان شاهد بودیم که توهینی نسبت به ائمه جمعه صورت گرفت و این مسلما از طرف مردم و مسئولان نادیده گرفته نمی‌شود.

حجت‌الاسلام صانعی بابیان اینکه کسانی که بخواهند به نماز، نماز جمعه و افرادی که منتسب به رهبری هستند، توهین کنند پذیرفته نیست، اظهار کرد: این پیام از سنگر نماز جمعه توسط مردم امروز به گوش همه‌کسانی که این توهین‌ها را روا می‌کنند می‌رسانیم که ما اجازه توهین به مقدسات و به نماز، نماز جامعه و ائمه جمعه را به هیچ فردی را نخواهیم داد.

وی افزود: دوران انتخابات تمام‌شده و باید برای آبادانی ایران دست‌به‌دست هم بدهیم و قدمی برداریم.

انتهای پیام/