حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان در مبارکه عنوان کرد:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، استاد حوزه و دانشگاه بعدازظهر امروز در جمع مردم مبارکه با اشاره به اینکه یکی از توصیه‌های قرآن که معمولا همه مؤمنین با این توصیه آشنا هستند و در زندگی هم برای گره‌گشایی مشکلات از آن استفاده می‌شود، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید که، کسی که تقوا داشته باشد خدا گرفتاری‌هایش را گره‌گشایی می‌کند و از جایی که حساب نمی‌کند، روزی به آن خواهد رسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان بابیان اینکه اگر بخواهیم این آیه قرآن را فقط در زندگی فردی بشناسیم و ترجمه کنیم این ناقص تلقی کردن دین است، اظهار کرد: اگر کسی در زندگی، تقوا نداشته باشد، خدا روزی به شخص نمی‌دهد و شرط برکت پیدا کردند تقوا است و آیا این تقوا داشتند فقط در زندگی فردی جاری است یا اگر وزرا و دولت‌مردان تقوا رعایت کنند، خدا از کارشان گره باز نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اگر من فقط تقوا نداشته باشم، خدا مرا رسوا می‌کند و مسئولان بی‌تقوا را رسوا نمی‌کند، افزود: مسئول یا مدیر مدرسه، کارخانه، شهر، وزارت خانه و یا مسئول یک کشور تقوا نداشته باشد، کارش به گره نمی‌افتد ولی اگر یک آدم معمولی تقوا نداشته باشد، کارش به گره می‌افتد، اگر قرآن این را می‌گوید، قرآن و اسلام ناقص است.

استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه امیدوارم روزی برسد که اولین درس‌ها و آموزه‌های دینی همین  حرف‌ها برای مردم باشد، خاطرنشان کرد: دانش آموزان مدرسه هم بفهمند که تقوا کار را می‌اندازد، گره‌گشایی می‌کند و بی‌تقوایی گره به کار می‌اندازد.

وی تصریح کرد: البته با سند 2030 که این دولت موجود امضا کرده، تا چند وقت دیگر درس دادن دینی ممنوع می‌شود که رهبر معظم انقلاب با تیزبینی این دستور را لغو کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه این سند آموزش‌های جنسی واجب و آموزش‌های دینی ممنوع می‌کند، بیان کرد:  ما بالای منبرها گله می‌کنیم که چرا آموزش‌های دینی به‌طور کامل برای بچه‌ها آموزش داده نمی‌شود ولی دولت بر اساس این سند کلاً این آموزش‌ها را ممنوع می‌کند.

وی بابیان اینکه اگر بخواهیم آموزش بدهیم باید بگوییم که تقوا گره‌گشایی می‌کند، عنوان کرد: یک مسئولی بی‌تقوا باشد خدا کارش را راه نمی‌اندازد و خراب می‌کند که به دشمن نرسید، مگر ما در جنگ نبودیم کسی پیش‌بینی نمی‌کرد ما در جنگ کارمان پیش رود ولی این قوای رزمندگان بود که کار را پیش برد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه این نگاه غیردینی در عرصه سیاست است که بشریت را بی‌چاره کرده، خاطرنشان کرد: ما اگر منتظر ظهور حضرت مهدی(عج) هستیم، به گفته‌ی خود حضرت باید اقدامی کنیم.

وی بابیان اینکه یک دعا است که می‌خوانیم و با توجه به روایت‌ها، این دعا مستجاب نمی‌شود، افزود: دعا این است که شر ظالمان را از سیاست این مملکت کم و کوتاه بگردان ولی پیامبر اکرم(ص) فرمودند، هر موقع تعداد مظلومین از ظالمان بیشتر باشد، خدا دعای مظلومین را مستجاب نمی‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان اضافه کرد: یعنی مظلومین وقتی تعدادشان بیشتر است باید خودشان حرکت کنند و اقدامی انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اگر بی‌تقوا باشند، خدا کارشان را راه نمی‌اندازد و کار مملکت بی‌برکت می‌شود، گفت:  این دولت فعلی تقوا را رعایت نکرده و امضای همین سند 2030 خلاف شرع و قانون بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه صدای رییس مجلس درآمده که چرا دولت برخلاف قانون این سند را بدون تأیید مجلس مخفیانه امضا و عملی کرده است، تصریح کرد: طبق قانون باید یک سند بین‌المللی که امضا می‌شود با موافقت مجلس اجرا شود که در اینجا دولت این کار را انجام نداده و رسماً این کار غیرقانونی است.

وی با تأکید بر اینکه این بی‌تقوایی صریح است و بعد می‌خواهند کار تولید شود، مطرح کرد: خدا که گناه بندگانش را فاش نمی‌کند ولی چرا باید در ایام انتخابات و در زیر زمینه خانه وزیر آموزش‌وپرورش کالای قاچاق کشف شود، این آبرو را چه کسی از دولت و بین این‌همه وزیر از وزیر آموزش‌وپرورش برد، جاهایی بی‌تقوایی کرند تا ولی خدا ناراحت شود که این‌گونه خدا رسوایشان کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان افزود: این دولت دیگر مبتنی بر تقوا کار نمی‌کند.

وی بابیان اینکه بهترین سیاستمداران ازنظر حضرت علی(ع) این است که باید اهل تجربه باشد و از یک سوراخ دو بار گزیده نشود، خاطرنشان کرد: زمان دولت اصلاحات آقای روحانی مذاکرات با اروپایی‌ها را تجربه کردند و خودشان در کتابشان نوشته‌اند، که با اروپایی‌ها قرار گذاشتیم که ما سانتروفیوژها و صنعت هسته‌ای را تعطیل کنیم شما هم در عوض تحریم‌ها را بردارید اما ما تعهدات خود را کامل انجام دادیم ولی اروپایی‌ها تعهدات خود را انجام ندادند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه این مذاکره برای شما تجربه شد و مردم به شما رای دادند که شما تجربه‌دارید و وارد هستیم اگر قرار شد مذاکره کنید از تجربتان استفاده کنید، اظهار کرد: ولی دوباره رفتید و قراردادی نوشتید و ضمانت‌های لازم را نگرفتند و باسیمان صنعت هسته‌ای کشور را پر کردند ولی طرف مقابل هیچ عهدی را وفا نکرد.

وی بابیان اینکه بعد از دو مذاکره با غربی‌ها، چرا برخی از احمق‌ها فکر می‌کنند که جلوی آمریکا کوتاه بیایند آمریکا برایشان فرش قرمز پهن می‌کند، افزود: به قول حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اینان، ساده‌لوح هستند و چقدر آدم باید ساده‌لوح باشد که نداند آمریکایی‌ها برای نابودی ما می‌خواهند چرخ سانتریفیوژ ها را متوقف کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها خائن به بشریت هستند، گفت: ما اگر تسلیم آمریکا شویم نابودمان می‌کنند، مگر عراق و افغانستان تسلیم آمریکا نشدند که نابودشان کردند، چرا تجربه نمی‌کنید.

وی بابیان اینکه می‌دانید بنده طلبه چرا این حرف‌ها را می‌زنم چون خدا عذاب می‌کند که همه عمر از خدا و پیغمبر صحبت کنم ولی از وضعیت مردم بی‌توجه باشم، تصریح کرد: بنده چند سال اخیر اعلام کرد که اگر چرخ سانتریفیوژ ها از کار بیافتد کارخانه‌های بیشتری تعطیل خواهد شد و دیدیم که با ازکارافتادن چرخ سانتریفیوژ ها کارخانه‌های زیادی تعطیل شدند.

استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه ما گفتیم شما در مذاکرات از قدرت ایران استفاده می‌کنید و امتیاز از آن‌ها می‌گیرید، بعد همه‌چیز را دادید رفت، گفت: هرچقدر مسئولان ضعف نشان بدهند آمریکا بیشتر تحریم و تهدید می‌کند ولی هرچقدر مقابل این سگ وحشی، استکبار جهانی محکم‌تر بایستیم، بیشتر کوتاه می‌آید.

وی با اشاره به اینکه این دولت ثابت کرده که نمی‌تواند جلوی دشمن محکم بایستد، افزود: رییس دولت یازدهم شعار دادند که چرخ کارخانه‌ها باید بچرخد ولی هر چه جلوتر می‌رویم کار دولت این بوده که کارخانه‌های تعطیل کند و بعد از چهار سال بزرگ‌ترین بحران، کارشده است و معلوم می‌شود این کار مشکلی را حل نمی‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان بابیان اینکه انتقاد ما به آقای روحانی این است که روش ایشان کارخانه‌های بیشتری را تعطیل می‌کند، اظهار کرد: مردم متوجه شده‌اند که متوقف کردن صنعت هسته و کوتاه آمدن جلوی دشمن باعث تعطیلی کارخانه‌ها می‌شد ولی دولت متوجه نیست.

وی ادامه داد: بحثمان این است که نباید احمق باشیم و به دشمن اعتماد کنیم نه اینکه رییس جمهور اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب باشد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اگر رییس جمهور بتواند جلوی فساد را بگیرد و خود با فساد مقابله کند، جلوی غرب بتواند بایستد و گول آن‌ها را نخورد، کشور آباد می‌شود.

انتهای پیام/