در نشست خبری عنوان شد؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، فرمانده سپاه شهرستان مبارکه پیش از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران با تبریک سالروز تأسیس بسیج سازندگی و ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) تصریح کرد: فعالیت‌های بسیج سازندگی در امر محرومیت‌زدایی، جهاد اقتصادی و مأموریت‌های اقتصاد مقاومتی که امروزه در حال انجام است برگرفته از فرهنگ اسلامی و انقلابی ما است.

سرهنگ محمد نصر اصفهانی بابیان اینکه امام خامنه‌ای رابطه با ویژگی‌ها و شاخصه‌های تفکر بسیجی فرمودند؛ تفکر بسیجی دو شاخصه دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب روحیه مسئولیت‌پذیری و بصیرت را دو ویژگی مهم بسیجیان برشمردند.

وی افزود: این کار بسیج سازندگی است که افرادی برای خدا احساس مسئولیت می‌کنند و با حضور در مناطق محروم کشور و با هزینه شخصی خود، عرصه‌های محرومیت را شناسایی و برای محرمیت زدایی این مناطق تلاش می‌کنند.

فرمانده سپاه مبارکه با اشاره به اینکه حضور در این مناطق و حل مشکلات یک کار جهادی و برگرفته از همان تفکر بسیجی است، اضافه کرد: اردوهای جهادی بسیج سازندگی و جهاد اقتصادی برگرفته از روحیه مسئولیت‌پذیری و بصیرت است.

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که همیشه دشمن با ما جنگ دارد و در همه زمان جنگ بین حق و باطل وجود دارد، اظهار کرد: جبهه باطل در مقابل جبهه حق هیچ موقع ساکت و آرام نمی‌نشیند و این صحنه‌ها و ابزارهای جنگی هستند که عوض می‌شود و تغییر می‌کند.

سرهنگ نصر اصفهانی ادامه داد: یک روز دشمن با سلاح و تجهیزات نظامی به جنگ و مقابله با ما آمدند که انقلاب اسلامی را ساقط کنند اما عده‌ای در مقابل دشمنی که غرب و شرق پشت سر او بودند، ایستادگی کردند.

وی بابیان اینکه این عده با ایستادگی و تکیه به آیات قرآن توانستند بر دشمن پیروز بشوند و اقتدار امروز را مدیون همان ایستادگی‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: آیا دشمنی دشمن با ما تمام می‌شود، امروز دشمن با ابزارهای دیگر به جنگ ما آمده است و به فرموده رهبر معظم انقلاب امروز صحنه جنگ نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران، جنگ اقتصادی است.

فرمانده سپاه مبارکه با تأکید به اینکه هرچند دشمن می‌خواهد افکار عمومی را منحرف و مسئولان را تهدید پوچ و الکی کند، گفت: دشمنان می‌خواهد فکر مسئولان و مردم را از پرداخت به نقطه اصلی که جنگ اقتصادی است منحرف کنند.

وی اضافه کرد: هرزمانی که دشمن برای ما فتنه ایجاد می‌کند باید بصیرت خود را افزایش بدهیم و پیشت سر ولی‌فقیه حرکت کنیم تا گمراه نشویم.

سرهنگ نصر اصفهانی بابیان اینکه در فتنه ۸۸ دیدیم تنها راهی که راه نجات کشور در فتنه شد و توانست کشور را از فتنه فتنه‌گران نجات بدهد راهی بود که ولی‌فقیه برای ما ترسیم کرده بودند، اظهار کرد: امروزه هم اگر می‌خواهیم از این فتنه‌های اقتصادی نجات پیدا کنیم باید در مسیر اقتصاد مقاومتی که راهنمایی رهبر معظم انقلاب است، حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی به دنبال ادای دین به انقلاب و اسلام است، افزود: بسیجیان مجموعه سازندگی بدون اینکه کسی آن‌ها را اجبار کند و تنها با نیت الهی در عرصه‌های محرمیت زدایی و اقتصاد مقاومتی وارد می‌شود و حضور پیدا می‌کند.

فرمانده سپاه مبارکه بابیان اینکه سازمان بسیج هم یک پشتیبان کننده عرصه‌های جهادی است، خاطرنشان کرد: بسیجیان با توجه به فرمایشات امام خامنه‌ای که فرمودند جوانان در عرصه کار و تولید کمک کنند و به تولید رونق بدهند، آمده‌اند و در مسائل اقتصاد مقاومتی حضور پیداکرده‌اند.

وی اظهار کرد: برخی از افراد علاقه رغم اینکه می‌توانستند سرمایه خود را در مسیرهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند به دلیل فرمایشات امام خامنه‌ای آمده‌اند و سرمایه خود را در عرصه تولید آورده‌اند تا کمک به این عرصه شود.

سرهنگ نصر اصفهانی تأکید بر اینکه این کارها حمایت مسئولان جامعه را می‌طلبد که حمایت کنند، خاطرنشان کرد: امروزه که رهبر معظم انقلاب شعار سال را اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مطرح کردند، اشتغال مقدمه تولید است.

وی با اشاره به اینکه باید همه مسئولان از تولیدکنندگان و کارگاه‌های تولیدی حمایت کنند تا مشکلات حل شود، تصریح کرد: حمایت و کمک مسئولان می‌تواند باعث رشد و توسعه اشتغال و تولید است.

 

ارائه 8 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی بین بسیجیان

مدیر بسیج سازندگی سپاه شهرستان مبارکه در این نشست با تبریک میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و ۱۷ اردیبهشت‌ماه، سالروز تأسیس بسیج سازندگی، گفت: بعد از ادغام دو وزارت خانه جهاد سازندگی و کشاورزی، مناطق محروم کشور که یکی از مهم‌ترین نقاط اثرگذار جامعه به علت این ادغام تحت تأثیر قرار گرفت و به تدبیر رهبر معظم انقلاب فرمان تأسیس سازمان بسیج سازندگی صادر شد.

سرگرد مهرداد عقیلی بابیان اینکه یکی از اهداف مهم بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی و کمک به مناطق محروم است، اظهار کرد: بعد از تأسیس مأموریت‌های جدیدی به این سازمان واگذار شد که مهم‌ترین وظیفه بسیج سازندگی اجرایی کردند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: بسیج سازندگی شهرستان مبارکه در چند سال اخیر اقدامات زیادی انجام داده که ارائه تسهیلات، مشاوره‌ها و آموزش‌ها اقتصاد مقاومتی قسمتی از این اقدامات بوده است.

مدیر بسیج سازندگی سپاه مبارکه اضافه کرد: 80 میلیارد ریال اعتبار در چهار سال گذشته بین بسیجیان در قالب تسهیلات اقتصاد مقاومتی با اولویت ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی ارائه‌شده است.

وی بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین خدمات بسیج سازندگی، آموزش و بالا بردن مهارت جوانان است، تصریح کرد: توانستیم با تعاملی که با فنی حرفه‌ای و جهاد کشاورزی شهرستان داشتیم، جوانان را در آموزش کمک کنیم و در سال گذشته برای ۳۵۰ نفر از جوانان مبارکه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی کشاورزی برگزار کردیم.

سرگرد عقیلی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی را برای محرومیت‌زدایی به شهرستان‌های هم‌جوار اعزام کردیم، تصریح کرد: گروه‌های جهادی را به مناطق محروم شهرستان‌ها و استان‌های هم‌جوار و مناطق کمتر توسعه‌یافته شهرستان مبارکه اعزام کردیم.

وی بابیان اینکه یکی از اقدامات بسیج سازندگی مبارکه در سال گذشته، کمک به سازمان دامپزشکی برای مبارزه ویروس آنفولانزا پرندگان و واکسیناسیون طیور انجام شد، خاطرنشان کرد: این کمک برای بالا بردن امنیت غذایی بود که در ۱۰ روستا شهرستان انجام شد.

مدیر بسیج سازندگی سپاه مبارکه گفت: سعی کردیم با آموزش صرفه‌جویی در مصرف آب و ترویج کشت جایگزین در بین کشاورزان، مسئله استفاده بهینه از آب و ارزش‌افزوده بالا برای کشاورزان را مدنظر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کم‌آبی مشکل تمام کشور است، عنوان کرد: ترغیب کشاورز برای تغییر الگوی کشت و ترویج کشت‌های کم آب مانند زعفران، کشت گیاهان دارویی ازجمله برنامه‌های ما است.

سرگرد عقیلی بابیان اینکه سال گذشته ایجاد واحدهای کوچک دامداری با اولویت شتر را مدنظر داشتیم، اظهار کرد: سال گذشته توانستیم برای اولین بار در سطح شهرستان مبارکه، پنج واحد پرورش شتر ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های ما در بحث اقتصاد مقاومتی، ایجاد کارگاه‌های صنایع تبدیلی است، مطرح کرد: شهرستان مبارکه دارای دو قطب میوه استان است و ظرفیت و پتانسیل خوبی برای ایجاد کارگاه‌های صنایع تبدیلی داریم.

مدیر بسیج سازندگی سپاه مبارکه بابیان اینکه هلو و انگور قطب‌های میوه استانی در مبارکه هستند، افزود: کارگاه‌های صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات هلو و انگور می‌توانند کمک به بالا بردن درآمد کشاورزان، ایجاد اشتغال و جلوگیری از خام فروشی کند.

وی گفت: سال گذشته با چند کارخانه تولید صنایع تبدیلی مذاکره کردیم ولی به دلیل موانع و بروکراسی اداری استقبال خوبی صورت نگرفت.

انتهای پیام/