در گفت‌وگو با مبارکه نا مطرح شد؛

حجت‌الاسلام علی هاشمی پور در گفت‌وگو با مبارکه نا با تبریک میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) تصریح کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) در سال 33 هجری قمری به دنیا آمد و ازنظر ظاهر، سیره و رفتار شباهت زیادی به پیامبر (ص) داشتند.

وی بابیان اینکه طبق نقل تاریخ، یکی از بزرگوارانی که وقتی فقرا وارد مدینه می‌شدند سراغ خانه آن‌ها می‌گرفتند، حضرت علی‌اکبر(ع) بود، گفت: یکی از اولین کسانی که از شهادت در کربلا استقبال کردند، و اولین بنی‌هاشم به میدان رفت، آن حضرت بود.

حجت‌الاسلام هاشمی پور با اشاره به اینکه اذن حضور حضرت علی‌اکبر(ع) در جنگ برای امام حسین(ع) خیلی سخت بود زیرا هر موقع دل‌تنگ پیامبر می‌شدند به حضرت نگاه می‌کردند، افزود: امام حسین بعد از اذن جنگ به حضرت علی‌اکبر(ع) فرموده‌اند، خدایا تو شاهد باش من کسی را میدان جنگ با دشمنان اسلامی می‌فرستم که شبیه به رسول تو است.

وی اظهار کرد: ابعاد شخصیتی حضرت علی‌اکبر(ع) نشاط گرفته از آموزه‌های امام حسین(ع) بود و می‌تواند الگوی کامل برای نسل جوان باشد.
حجت‌الاسلام هاشمی پور وی با تأکید بر اینکه جوانان باید بامطالعه زندگی علی‌اکبر(ع) و آشنایی با ابعاد شخصیتی ایشان بهترین مسیر را برای زندگی خود انتخاب کنند تا بتوانند به سعادت دنیوی و اخروی دست یابند، خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌ها زندگی خود را بر اساس سیره و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) پایه‌ریزی کنند و فرزندان خود را به این سمت‌وسو تشویق و هدایت کنند درواقع گام بلندی در راستای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان برداشته‌اند.

وی بابیان اینکه دشمنان در شرایط کنونی که قصد ترویج فرهنگ غرب در بین جوانان و گمراه کردن آنان دارند، مطرح کرد: سیره زندگی حضرت علی‌اکبر(ع) می‌تواند بهترین الگو برای نسل جوان باشد و آنان را از گزند دشمنان حفظ کند.

انتهای پیام/