امام‌جمعه دیزیچه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی صانعی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دیزیچه با اشاره به انتخابات تصریح کرد: بحث مهم انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در همه‌جا مطرح است، انتخاباتی که منجر به سپردن قوه مجریه به یک فرد می‌شود.

امام‌جمعه دیزیچه بابیان اینکه انتخابات شوخی نیست و پول یک مملکت در اختیار رییس جمهور است، گفت: درست است که مجلس بودجه را تصویب می‌کند ولی درنهایت پول 80 میلیون نفر در دستان رییس جمهور است.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور منتخب باید یک سری ویژگی‌ها داشته باشد، افزود: اولویت اول این فرد منتخب باید این باشد که از قشر ضعیف و محروم جامعه مراقبت و حمایت کند.

حجت‌الاسلام صانعی با تأکید بر اینکه اگر فرد منتخب به فکر اقشار مستضعف جامعه نباشد، مشکلات جامعه روزبه‌روز بیشتر می‌شود، اظهار کرد: اقشار پول‌دار جامعه که غم و غصه‌ای ندارند و این قشر ضعیف جامعه است که با برنامه‌هایی که خلاف عرف، شرع و مشکل آور جامعه که برخی مسئولان اجرا می‌کنند، مواجه می‌شوند و باعث افزایش مشکلات جدید می‌شوند.

وی بابیان اینکه رییس جمهور منتخب باید فردی باشد که منویات رهبر معظم انقلاب را در سیاست خارجی و داخلی گوش و اجرایی کند، خاطرنشان کرد: اگر رییس جمهوری باشد و ساز مخالف با رهبری بزند و منویات ایشان و دل سوزان نظام را نادیده بگیرد، کاری پیش نمی‌رود و باعث مشکلات جدیدتر می‌شود.

امام‌جمعه دیزیچه با تأکید بر اینکه این فرد باید امانت‌دار خوبی باشد که بیت‌المال را از آن آحاد مردم بداند نه قشر خاصی، عنوان کرد: اولویت برای او ایجاد کار و اشتغال برای جوانان و در طول سال‌های خدمت به جمهوری اسلامی کارنامه درخشانی داشته باشد.

وی ادامه داد: رییس جمهور آینده باید فردی باشد که در برابر تشرها و تهدیدهای بیگانگان بایستد و محافظ خود شهدا باشد.

حجت‌الاسلام صانعی با اشاره به اینکه باید دقت و حساسیت بالای برای همه ما در انتخاب یک فرد اصل باشد، مطرح کرد: باید مراقبت کنیم و این جناح و آن جناح، این خط آن خط، همشهری بودن و … را باید کنار بگذاریم.

وی بابیان اینکه برای انتخاب رییس جمهور، باید عقلانیت به خرج داد، افزود: مردم از کسانی که خود را ناجی و دیگران را مخرب می‌داند و خود را تافته‌ای جدا بافته از مردم بدانند خوششان نمی‌آید.

امام‌جمعه دیزیچه اضافه کرد: این تفکر که همه‌چیز باید در اختیار حزب ما باشد، ما باید مسئولیت داشته باشیم و تفکر سرمایه‌داری ضربه‌هایی زیادی را به کشور وارد کرده است.

وی بابیان اینکه مردم این حزب‌بازی‌ها را خوب می‌دانند و می‌فهمند، گفت: ما مردم ایران با تماشای مناظرات و گوش کردن به سخنرانی‌های این شش نفر، باید فردی را انتخاب کنیم که بتواند مشکلات کشور را کاهش دهد و حل کند.

انتهای پیام/