فرماندار مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، فرماندار شهرستان مبارکه در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بابیان اینکه حدود نیمی از اقتصاد مبارکه وابسته به بخش کشاورزی است، تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال وظیفه ماست با تلاش بیشتر در همه واحدها و دستگاه‌های اجرایی، کشاورزی را توسعه و از سنتی به کشاورزی صنعتی و مکانیزه تبدیل کنیم.

علی‌اصغر ذاکری به تغییر الگوی کشت کشاورزی در شهرستان اشاره کرد و گفت: اجرای الگوی کشت و رعایت الگوی گشت توسط مدیریت جهاد کشاورزی و منابع آب  برای کشاورزان  فرصت مناسبی در جهت فرهنگ‌سازی در راستای حفاظت از منابع آب و مصرف بهینه این نعمت الهی است.

وی بابیان اینکه باید طرح تغییر الگوی کشت در مبارکه به‌گونه‌ای باشد که ازلحاظ اقتصادی کشاورزان خسارت نبینند و نزدیک به محصول تولیدی شهرستان باشد، خاطرنشان کرد: در صورت آماده شدن طرح و تائید سازمان جهاد کشاورزی، شهرستان از تملک دارایی اعتبار آن را تأمین می‌کند.

فرماندار مبارکه با اشاره به تخصیص برش آب کشاورزی به باغات شهرستان اظهار کرد: اولین برش آب باغات شهرستان در چند هفته آینده تحویل داده می‌شود و لازم است منابع آب و جهاد کشاورزی مبارکه برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

در این جلسه راهکارهایی در راستای توسعه بخش کشاورزی از سنتی به صنعتی، صرفه‌جویی و ارتقاء بهره‌وری آب کشاورزی و ارائه خدمات بهتر به کشاورزان ارائه و تصمیمات لازم در جهت رفع مشکلات موجود گرفته شد.

انتهای پیام/