مراسم غبارروبی و عطرافشانی امامزاده حلیمه خاتون(ع)/ تصاویر
شناسه خبر : 49599 | تاریخ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱ |

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، آیین غبارروبی و عطرافشانی بقعه متبرکه امامزاده بی‌بی حلیمه خاتون(ع) عصر امروز با حضور رییس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه، امام‌جمعه و مردم شهر کرکوند برگزار شد.

آستانه امامزاده حلیمه خاتون (ع) در شهرستان مبارکه، شهر کرکوند قرار دارد.

امامزاده بی‌بی حلیمه خاتون(ع)، دختر احمد ابن ابوالحسن ابن محمد ابن جعفر ابن امام موسی کاظم (ع) است.

این بانو در زمان خلیفه عباسی، مأمون رشید و حکومت وقت طغرل خان در ایران و در اواخر قرن دوم هجری در شهر کرکوند فوت‌شده‌اند.

محل فوت بی‌بی حلیمه در متن شجره‌نامه این‌گونه ذکرشده «واقع است در قبله اصفهان شاه سلیمان و در قبله شاه سلیمان امامزاده حلیمه خاتون (س) و در قبله آسیا باد که به لنجان بالا مشهور است و در طرف راست بابا سبز و طرف چپ شاه کوچک قرار دارد که خود محل زیارت و طلب حاجات اهالی و مردم شهرها و روستاهای هم‌جوار بوده است».

بنای قدیمی امامزاده ساختمانی با مصالح خشت و گل در ابعاد 144 متر بوده که در سال 1372 تخریب و باهمت هیات امناء، خیرین و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه بنای جدید احداث شد.

مساحت بنای فعلی امامزاده به‌اضافه زمین‌های آزاد آن به حدود 15 هزار متر می‌رسد که در دوران قبل از انقلاب مساحت آن تنها 500 مترمربع بوده و مساحت زیربنای بقعه به‌اضافه مسجد آن به 1400 متر رسیده و ضریحی فلزی از جنس آهن در ابعاد 2×3 روی مزار امامزاده بزرگوار قرارگرفته است.

 

انتهای پیام/


ثبت دیدگاه
    • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در پایگاه خبری مبارکه نا منتشر خواهد شد.
    • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.