رییس اداره تبلیغات اسلامی مبارکه خبر داد:

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه در گفت‌وگو با مبارکه نا با اشاره میلاد حضرت علی(ع) و آغاز مراسم اعتکاف تصریح کرد: اعتکاف یکی از عبادت‌های بسیار مؤثر در فرایض دینی ما است، اعتکاف در شهرستان مبارکه هرساله با افزایش کمی و کیفی روبه‌رو است.

حجت‌الاسلام حسن کیانی گفت: امسال چهار هزار نفر در 40 مسجد و سال گذشته سه هزار و 959 نفر در 39 مسجد شهرستان مبارکه در مراسم پرفیض اعتکاف شرکت کردند که طبق آمار سال گذشته، سه هزار و 35 نفر از آن‌ها زن و 924 نفر مرد بودند.

وی افزود: امسال با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با دستگاه‌های اجرایی برای مشارکت در برگزاری آیین اعتکاف، شاهد حضور پرشور شهروندان به‌ویژه جوانان و نوجوانان در آیین معنوی اعتکاف هستیم و همچون سال‌های گذشته تعداد زیادی از شهروندان مؤمن شهرستان مبارکه در این مراسم باشکوه معنوی شرکت می‌کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی مبارکه ادامه داد: دانش‌آموزان همچون سال‌های گذشته در ای مراسم حضور دارند که در سال گذشته بیش از هزار دانش‌آموز در این مراسم شرکت کردند.

وی با اشاره به برگزاری اعتکاف در مبارکه اظهار کرد: مراسم اعتکاف در 40 مسجد شهرستان از امروز آغاز و پس از سه روز با اجرای مراسم وداع پایان می‌رسد.

حجت‌الاسلام کیانی بابیان برنامه‌های این سه روز در شهرستان مبارکه افزود: روزهای اعتکاف علاوه بر برگزاری محافل انس با قرآن، اعمال نیمه ماه رجب، اعمال ام داوود و دیگر عبادات مرسوم، بسته‌های فرهنگی، جزوه‌های احکام اعتکاف و تغذیه فکری روحانیون و مبلغان توزیع و مراسم شبی با شهدا یک‌شب در محل‌های اعتکاف برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌هایی به محل‌های اعتکاف داده‌شده که برنامه‌های جامع این سه روز به‌طور پیشنهادی ساعت‌به‌ساعت معتکف را برنامه‌ریزی کرده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی مبارکه با اشاره به برگزاری اعتکاف در مبارکه بیان کرد: ائمه جمعه، فرماندار، دستگاه‌های امنیتی، اجرایی و فرهنگی در ستادِ اعتکاف شهرستان برای برنامه‌ریزی و اجرای مراسم اعتکاف کمک اداره تبلیغات اسلامی می‌کنند.

وی عنوان کرد: ثبت‌نام امسال معتکفان شهروندان استان اصفهان به شکل الکترونیکی و از طریق سامانه اعتکاف انجام‌شده است.

انتهای پیام/