فرماندار مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، فرماندار شهرستان مبارکه  پیش از ظهر امروز در اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان در سال ۹۶ با تأکید بر مدیریت و استفاده صحیح از منابع آب شهرستان تصریح کرد: اولویت اصلی شورای حفاظت از منابع آب شهرستان حفاظت از منابع حیاتی و تأمین آب شرب مردم است.

علی‌اصغر ذاکری به چالش‌های کم‌آبی اشاره کند و گفت: امروز بحث تولید و توزیع آب مطرح نیست، بلکه بحث مدیریت صحیح منابع آب مطرح است که باعث حفظ منابع آبی خواهد شد.

وی افزود: آب یکی از زیرساخت‌های مهم در توسعه اقتصادی و کشاورزی است و مدیریت صحیح آن برای ما و نسل آینده بسیار ضروری است.

فرماندار مبارکه با اشاره به کمبود منابع آبی بر لزوم استفاده از گونه‌های گیاهی کم آب در فضای سبز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اظهار کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظف به استفاده از گونه‌های گیاهی کم آب در فضای سبز هستند.

وی تغییر الگوی کشت و استفاده از کشت‌های جایگزین در کشاورزی را یکی از برنامه‌های مهم این شورا بیان و عنوان کرد: جهاد کشاورزی باید در سال جاری به‌منظور استفاده بهینه از منابع آبی و مدیریت آن کشاورزان را به کشت محصولات جایگزین کم آب تشویق و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که علاوه بر بالا بردن راندمان تولید، مصرف آب نیز مدیریت شود.

ذاکری از شهرداری‌ها خواست با محوریت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مبارکه باهدف استفاده از گونه‌های کم آب و با عمر طولانی و استفاده از آبیاری مکانیزه اقدام و مدیریت منابع آب را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/