در حاشیه مجوز اداره میراث فرهنگی در مبارکه؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، شهرستان مبارکه با دارا بودن 450 صنعت یکی از قطب‌های صنعتی کشور است.

در شرایط فعلی اقتصادی کشور، این 450 صنعت درگیر رکود هستند و آمار 15 درصدی بیکاری، مبارکه را در رتبه نخست آماری بیکاری در بین شهرستان‌های استان اصفهان قرار داده است.

در این میان  800 اثر تاریخی شناسایی و 35 اثر ثبت ملی شده می‌تواند شهرستان مبارکه را به یکی قطب‌های گردشگری در کشور تبدیل و مشکلات اقتصادی و بیکاری مبارکه را حل کند.

با پیگیری‌های نماينده مردم مباركه مجوز ارتقاء نمايندگي ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگری در شهرستان به اداره اخذ شد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مبارکه نا تصریح کرد: پتانسیل‌های گردشگری شهرستان مبارکه ازنظر نیروی انسانی و نقاط گردشگری، پتانسیل بسیار خوبی برای ایجاد صنعت گردشگری در این شهرستان است.

زهرا سعیدی با به شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال» و تحقق آن گفت: با توجه به کم‌آب‌های متعدد و خشک‌سالی برای کشاورزی، رکود صنایع در شهرستان و برای کاهش وضع بیکاری و تحول در اقتصاد مبارکه به صنعت گردشگری روی آوردیم تا بتوانیم اقتصاد مقاومتی را در شهرستان محقق کنیم.

وی با اشاره به اخذ مجوزِ اداره ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگری در مبارکه افزود: طی پیگیری‌های مداوم و جلساتی که با زهرا احمدی پور، معاون رییس جمهور و ریيس سازمان ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگری داشتیم، توانستیم مجوز ارتقاء نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان را به اداره دریافت کنیم.

سعیدی اضافه کرد: این کار زمینه سازه شناخت و کشف ظرفیت‌های گردشگری و پیشرفت در اقتصاد شهرستان مبارکه است.

اين اقدام، گامي مهم در افزايش ظرفیت‌های گردشگری و حمایت‌ها از فعالان عرصه صنایع‌دستی، بهسازی و مرمت آثار باستاني شهرستان مبارکه است.

انتهای پیام/