حجت الاسلام محمدی امام جمعه مبارکه؛

محمدی921122حجت الاسلام محمدی امام جمعه شهرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری مبارکه نا: زمانی راهپیمایی 22 بهمن جلوه واقعی و هویت واقعی خود را پیدا می کند که ببینیم انقلاب اسلامی ایران به چه خاطری شکل گرفت. در یک نظام دو قطبی در عالم که بخشی از دنیا را غرب و بخشی دیگر را شرق تشکیل می داد و هیچ کس هم توانایی تنفس در این فضا را نداشت، انقلاب اسلامی پیروز شد و با هیچ کدام بیعت نکرد. یک تئوری و یک مدل جدید برای زندگی کردن در دنیا ارائه داد و آن اینکه به شکل یک ملت مستقل و آزاده با یک هویت مستقل، دینی، انقلابی و ملی عرض اندام کرد.

وی افزود: وقتی این استقلال و آزاده خواهی و هویت خواهی گل کرد، دشمنی ها شروع شد و آنهایی که روحیه استکباری داشتند نمی توانستند  بپذیرند لذا مقابله کردند وعمده آن این بود که نگران پس لرزه های بعد از انقلاب بودند، مثلا این آقای ریچارد مورفی که زمانی وزیر خارجه امریکا بود در یک جمله ای گقته که پدیده ی انقلاب اسلامی تنها یک مساله استراتژیک متعارف نیست یک مساله ی امواجی است که این انقلاب پدید آورده و بنیادهای تمدن معاصر مثل کاپیتولاسی و سوسیالیستی غرب را به لرزه انداخته و نگرانی از این قضیه باعث شد که این ها وارد میدان شده و بخواهند انقلابی با آرمانهای والای انسانی، معنوی، سیاسی، علمی و اقتصادی با دستاورد های متنوع در سطح منطقه ای و جهانی را تحت فشار قرار بدهند.

مثلا به تعبیر خانم وندی شرمن که اخیرا در کمیته روابط خارجه سنای امریکا صحبت کرده، گفته ما 35 سال گذشته را فراموش نمی کنیم یعنی در واقع رفتار وگفتار های اینها و توهین هایی که این روزها می کنند انتقام از 35 سال مقاومت و استقلال طلبی و آزاده خواهی ملت ماست ما باید تلاش کنیم که  زبانشان دراز نشود، باید جوری برخورد کنیم و استراتژی هایمان را جوری تنظیم کنیم که اینها نتوانند از این خلاء به وجو آمده استفاده کنند و بخواهند زبان درازی کنند و زبان 2 سانتی  تبدیل به 10 متر شود.

عواملی در این قضیه دخالت دارند، یکی از آنها این است که سیاست مدارهای ما مثل تیم مذاکره کننده با قوت برخورد کنند. همان طور که مقام معظم رهبری چند روز پیش فرمودند: با صراحت مواضع خودمان را اعلام کنیم که آنها نتوانند سوء استفاده کنند. دوم اینکه مردم به عنوان عقبه ی استراتژیک مسئولین هستند، اگر ما از تریبون سازمان ملل دم از قیام حضرت حجت (عج الله تعالی) و مقاومت و پیروزی می زنیم به این علت است که مردم مقاومی داریم یعنی تا زمانی که مردم در صحنه هستند مسئولین ما می توانند چنین قدرتی از خود نشان بدهند این است که راهپیمایی 22 بهمن در واقع عقبه قدرتمند سیاست های نظام را می خواهد به تصویر بکشد. در واقع صحنه ایست که دولت هایی مثل آمریکا و مردم دنیا باید ببیند که مردم ما چه می خواهند

ایشان گفتند: ما گفتمان عدالت خواهی و ظلم ستیزی را در دنیا مطرح کردیم و بحث صدور انقلاب و بیداری دولت ها و ملت ها را بر سر زبان گرفتیم و گفتمان نه شرقی نه غربی را شعاردادیم . از آن طرف انقلاب ما بینش سیاسی مردم را بالا برده، افراد متعهد و انقلابی را تربیت کرده به هر حال یک تحول روحی در ملت ما اتفاق افتاده و احساس شخصیت کردند.

ملتی که به این جا رسیدند دیگر به حالت سابق بر نمی گردند یعنی ملتی که جنگ را مدیریت و انقلاب را تثبیت کرده دیگر به جای اول خود بر نمی گردد و قطعا پای کار می ایستد و مقاومت می کند و در راهپیمایی 22 بهمن  که روز مشارکت مردم است ملت ما باید مستقیم حرف خود را به دشمنان بزند.

حجت الاسلام محمدی افزود: من چیزی را چند روز پیش در یکی از وبلا گها خواندم که بسیار زیبا است، نوشته  بود ملت ما مسلمان و غیر مسلمان ندارد یعنی حتی مسیحی های کشور چنین مسئولیتی را دارند. یک جوان ایرانی نوشته بود در محله ی ما ارامنه ای وجود دارد که فرزندش در جبهه سومار به شهادت رسیده است،  پدر این شهید هر سال با عکسی از پسرش که دردوکوهه گرفته بود به راهپیمایی می آید و نوشته بود که من به این پدر کاری ندارم من عاشق  آزاده بودن این مسیحی هستم که همیشه می گوید: من با وجود اینکه مسلمان نیستم با شعار جمهوری ایرانی مخالف هستم در ادامه این جوان در وبلاگش می نویسد:  آقای اوباما بفرما این هم از یک ایرانی غیر مسلمان، شما خواهید دید که روز سه شنبه با افرادی که کیششان با ما متفاوت است شما را مات می کنیم

در ایران همه ی مردم عزت بدست آوردند مثلا زمانی سفیر انگلستان در ایران در ساختمان وزارت خارجه وزیر ما را کتک زده و کسی هم نمی توانسته حرف بزند این را کنار امروز بگذارید که قدرت ما سوژه ی همه مطبوعات و رسانه ها شده است و با افتخار صحبت می کنیم. همه  میدانند که در منطقه ما حرف اول را می زنیم.

محمد حسنین هیکل از نویسندگان  مصری است که به عنوان اقرار می گوید:  امام خمینی یکی از اصحاب رسول خدا(صلوات الله علیه) بود که بعد از 1400 سال شیعیان علی را که در اوج مظلومیت و غربت بودند نجات داد و به عرش اعلا رساند و به کرسی عزت در دنیا نشاند و چنین تعبیری نکته بسیارمهمی است.

ایشان در خاتمه گفت: امام می فرماید به ملت عزیز توصیه می کنم که نعمتی که با جهاد عظیم خود و خون جوانان برومندتان به دست آوردید همچون عزیزترین امور قدرش را بدانید و از آن حفاظت و پاسداری کنید  و از مشکلاتی که در این صراط مستقیم پیش می آید نهراسید شاید که «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم» یعنی در واقع امام هشدار می دهد که بعد از 1400 سال شیعه از تنگنا های سختی عبور کرده و به عرصه حاکمیت رسیده ما بعد از 1400 سال باید قدر این شرایط را بدانیم و با وجود ضعف ها، کاستی ها و سستی ها از این گوهر گران بها که به دستمان رسیده، حفاظت کنیم تا به دست صاحب اصلی آن برسانیم