در اولین روز ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در مبارکه؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، ثبت نام از داوطلبان عضويت در شوراهاي اسلامي شهر و روستا در فرمانداري و بخشداري کرگن جنوبی مبارکه از ساعت 8 صبح شروع شده است و تا پايان وقت اداري ساعت 14:30 ادامه داشت.

طبق اعلام فرمانداری شهرستان مبارکه در اولین روز ثبت نام، 30 نفر داوطلب ثبت نام کردند.
29 ارديبهشت ماه 96 انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري، پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا و نيز انتخابات ميان دوره اي دوره دهم مجلس شوراي اسلامي به طور هم زمان در سراسر کشور برگزار مي شود.
شهرستان مبارکه داراي دو بخش و شش شهر است.

* شرايط ثبت نام از نامزدهاي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا
پيش از اين فرمانداري مبارکه با صدور اطلاعيه اي، زمان و شرايط ثبت نام از نامزدهاي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاي مبارکه را اعلام کرده بود.
در اين اطلاعيه، زمان ثبت نام از نامزدهاي انتخابات شوراهاي شهر و روستا به مدت 7 روز از 30 اسفند ماه 95 تا 6 فروردين 96 اعلام شده و آمده است: واجدان شرايط قانوني مي توانند همه روزه در وقت اداري با در دست داشتن اصل کارت ملي و شناسنامه عکسدار، 4 قطعه عکس سه در چهار، 2 نسخه تصوير کليه صفحه هاي شناسنامه و کارت ملي، اصل و تصوير کارت پايان خدمت يا مدرکي مبني بر مشخص بودن وضعيت خدمت وظيفه عمومي، اصل و تصوير مدرک تحصيلي معتبر و ارائه گواهي قبول استعفا براي اشخاصي که مشمول ماده 28 قانون انتخابات مي باشند، به فرمانداري شهرستان قم مراجعه کنند.
بر اساس اين اطلاعيه، هيچ يک از داوطلبان عضويت در شوراها نمي توانند هم زمان در بيش از يک حوزه انتخايه به عنوان داوطلب عضويت در شورا ثبت نام نمايند و در غير اين صورت نام آنها از فهرست داوطلبان حذف مي شود و تا پايان دوره از داوطلب شدن در انتخابات شوراها محروم مي شوند.
در اين اطلاعيه، حداقل سن داوطلبان 25 سال، اعتقاد و التزام عملي به اسلام و ولايت مطلقه فقيه، تابعيت کشور جمهوري اسلامي ايران، ابراز وفاداري به قانون اسلامي جمهوري اسلامي ايران و حداقل مدرک مورد نياز نامزدها براي شهرهاي تا 20 هزار تَن جمعيت، کارداني يا مدرک معادل و حداقل مدرک براي نامزدي انتخابات شوراهاي شهر بالاي 20 هزار تن جمعيت، کارشناسي؛ از شرايط نامزدهاي انتخابات اعلام شده است. (برابر قانون؛ اشخاص جانباز، آزاده يا فرزند شهيد از يک مقطع تحصيلي بالاتر برخوردار مي باشند.)

انتهای پیام/