امام جمعه دیزیچه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی صانعی در خطبه آخرین نماز جمعه سال 95 دیزیچه با اشاره به 19 جمادی الثانی، ازدواج عبدالله و آمنه، پدر و مادر حضرت محمد(ص) تصریح کرد: ثمره ازدواج این دو بزرگوار، بهترین بنده و یکی از بهترین پیامبران خدا بود.

امام جمعه دیزیچه با بیان اینکه سنت ازدواج یکی از بهترین سنت های پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) است، گفت: ازدواج یکی از مشکلات و معضلات اساسی جامعه امروز است که دیر ازدواج کردن ها را به دنبال دارد و به تبع مشکلات زیاد دیگری را ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه روایت ها و سیرهای معصومین متعددی در این زمینه وجود دارد و در جامعه مشکلی از نظر چگونگی انجام ازدواج نداریم، افزود: برای بیرون رفتن از این مشکلات باید جوانان و مسئولان به روایت ها ائمه اطهار عمل کنند تا این مشکلات حل یا کمتر شود.

حجت الاسلام صانعی با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) بیان کرد: بانوان و زنان جامعه الگویی همچون حضرت فاطمه زهرا(س) دارند که این افتخار بزرگی است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) دارای شخصیت زیاد معنوی و الگوی حضرت مهدی(عج) هستند، اظهار کرد: زنان و مردان باید مانند حضرت زهرا(س) مدافع حریم ولایت تا پای جان باشند.

امام جمعه دیزیچه عنوان کرد: هدف از بزرگداشت این مناسبت ها، عمل کردن به سیره و سنت های پیامبر(ص) و فرزندان آن بزرگوار برای حل کردن مشکلات جامعه است.

وی با اشاره به 29 اسنفد، روز ملی شدن صنعت نفت در سال 1329 تصریح کرد: ملی شدن صنعت نفت آغازی برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

حجت الاسلام صانعی افزود: استقلال آزادی، جمهوری اسلامی، شعار محوری است که باید ما مردم و مسئولان در سرلوحه کار خود برای کمتر کردن مشکلات کشور قرار دهیم.

وی با بیان اینکه باید در زمینه اقتصاد به استقلال برسیم، گفت: این شعار در زمینه سیاسی محقق شده و باید در زمینه اقتصاد و فرهنگ هم تحقق پیدا کند.

امام جمعه دیزیچه با تاکید بر اینکه یکی از اصلی ترین ایجاد کننده مشکلات فعلی تکیه به دیگران است، خاطرنشان کرد: کشور هر موقع به دیگران تکیه کرده و خود تلاش نکرده با مشکلات جدی روبه رو شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی با نگاه به خارج از کشور برای کمک در حال اداره کردن کشور هستند، اظهار کرد: برخی ها حتی موشک هایی که دلاورمردان سپاه ساخته اند را اجازه امتحان نمی دهند.

حجت الاسلام صانعی گفت: تبعیت و نگاه کردن به دیگران برای کمک باعث عقب ماندگی کشور می شود.

وی با بیان اینکه واردات بی رویه در کشور وجود دارد که یکی دیگر از ایجاده کنند مشکلات است، مطرح کرد: برخی مدیر عامل های صنایع بزرگ اذعان می کنند که واردات اجازه حل شدن مشکلات ما را نمی دهد.

امام جمعه دیزیچه افزود: عمده مشکلات با درایت رهبری و عمل کردن مسئولان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تکیه به جوانان این مرز و بوم، حل می شود و اقتصاد هم استقلال خود را پیدا می کند.

انتهای پیام/