دومین دوره مسابقات سبزه آرایی و تزیین سفره هفت سین در دیزیچه برگزار شد
شناسه خبر : 48939 | تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ |

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، دومین دوره مسابقات سبزه آرایی و تزیین سفره هفت سین در موزه مردم شناسی شهر دیزیچه به همت امور بانوان شهرداری دیزیچه برگزار شد.

این مسابقه با حضور 35 شرکت کننده از محله های دیزیچه و با اهدای جوایز به شش نفر برتر برپا شد.

 

برگزاری برنامه های متعدد شهرداری دیزیچه با کمک بانوان

شهردار دیزیچه در حاشیه این مسابقه در گفت و گو با مبارکه نا با اشاره به برنامه ریزی شهرداری برای بانوان تصریح کرد: با توجه به اینکه 50 درصد از جمعیت هر جامعه را بانوان تشکیل می دهند، شهرداری ها همانطوری که برای اقشار مختلف جامعه برنامه ریزی هایی دارند، باید برای این قشر پر جمعیت و فعال هم برنامه ریزی کنند.

شهاب ثابت راسخ با بیان تاسیس امور بانوان در شهرداری دیزیچه گفت: با تاسیس امور بانوان دیزیچه و ارتباط خوب بانوان با مجموعه امور بانوان شهرداری توانسته ایم برنامه های فرهنگی، هنری، مذهبی و ورزشی متعددی در شهر دیزیچه برگزار کنیم.

وی افزود: امروز هم در آستانه سال نو برنامه ریزی ها برای برپایی دومین دوره مسابقات سبزه آرایی و تزیین سفره هفت سین در دیزیچه انجام شده و این مسابقه در حال برگزاری است.

شهرداری دیزیچه با اشاره به شرکت کنندگان این مسابقه اظهار کرد: 35 شرکت کننده در غرفه های ایجاد شده در موزه مردم شناسی دیزیچه حضور دارند.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقه در دیزیچه و آشنا شدن شهروندان دیزیچه با آداب و رسوم نوروز در سال های قدیم، بیان کرد: سفره آرایی و تزیین هفت سین است که یک سنت دیرنه در کشور ما دارد که با هنرنمایی بانوان دیزیچه بخشی از این آداب و رسوم نمایش داده شده است.

انتهای پیام/


ثبت دیدگاه
    • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در پایگاه خبری مبارکه نا منتشر خواهد شد.
    • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.